Maleje udział rodzimych transportowców w europejskich przewozach drogowych – podała w poniedziałek "Rzeczpospolita"

0
Autor: Zespół Ekspertów PITD

"Branża transportu drogowego złapała zadyszkę. Na kluczowym w Europie rynku niemieckim polscy przedsiębiorcy tracą pozycję: po 11 miesiącach zwiększyli przewozy o 8,1 proc., gdy cały rynek urósł o 9,1 proc. Przewozy litewskich firm wzrosły o 23,2 proc., łotewskich o 13,5 proc., niemieckich o 11,5 proc. - wynika z danych Niemieckiego Urzędu Transportu BAG" - napisano w "Rzeczpospolitej.

Jak dodano, "także w Polsce widoczny jest postęp konkurencji". "Systematycznie rośnie udział przewoźników zagranicznych w zlecanych przez nas przewozach. W styczniu 2019 r. wynosił 14 proc., w listopadzie już 23 proc." - porównuje Artur Czepczyński, prezes spedycji ABC Czepczyński.

Oceniono, że "co gorsza, jest to utrzymanie trendu z 2018 r., gdy udział polskich przedsiębiorstw międzynarodowego transportu drogowego w przewozach europejskich zmalał o 6,3 proc., gdy spadek w całej UE wyniósł 2,9 proc.".

Wskazano, że "tym samym udział polskich przedsiębiorstw w przewozach drogowych UE zmalał do 29,5 proc. z 30,7 proc.". "Jest to pierwszy spadek pracy przewozowej w historii branży" - podkreślono.

Polski Instytut Transportu Drogowego opublikował niedawno raport "Transport i Logistyka jako strategiczna branża dla polskiej gospodarki". Autorzy wskazywali w nim, że ważne jest by omawiana branża zyskała specjalny status i zainteresowanie rządzących. Dane, o których dziś czytamy należy odczytywać jako sygnał ostrzegawczy. Wciąż jest czas na podjęcie odpowiednich działań.

POBIERZ RAPORT


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *



Więcej aktualności