Autor: Martyna Jemiołek

Co skrywa treść raportu „Spedycje cyfrowe – odpowiedź na wyzwania w nowoczesnym świecie?”?

Cyfrowe spedycje to termin coraz częściej pojawiający się w branży TSL i co tak naprawdę się za nim kryje? Jest tak wiele funkcjonalności, które można zapisać w postaci cyfrowej, lecz czy każda jest niezbędna? Spedytor ma wiele obowiązków w związku z organizacją jednego transportu, a takich transportów może organizować nawet kilkadziesiąt dziennie! Czy wszystkie zadania spedytora można zastąpić cyfrowym algorytmem? Treść raportu odpowie na niemal każde pytanie zadane w stronę cyfryzacji w branży spedycyjnej.

Cyfrowe spedycje zamiast spedytorów?

Najważniejszą rolą spedytora jest planowanie i organizacja procesu transportowego. Pierwotnie spedytor był odpowiedzialny za każdy z wyżej wymienionych obowiązków do realizacji. Swego czasu nie funkcjonowały narzędzia na tyle usprawniające proces planowania i organizacji transportu jak obecnie cyfrowe spedycje. Co do zasady cyfrowe spedycje mają wypełniać zapotrzebowanie na usługi spedycyjne w sposób zupełnie innowacyjny. Można odnieść wrażenie, iż rola człowieka już nie jest w tym procesie wymagana, lecz spedytor wciąż jest potrzebny. Zbyt wiele zmiennych losowych wpływających na cały przebieg transportu może pojawić się na każdym etapie procesu transportowego. Dlatego właśnie wciąż jest konieczność stałego nadzoru przez spedytora. W takim razie czemu ma służyć wprowadzenie cyfryzacji w spedycji? Otóż patrząc na listę zadań spedytora jest wiele etapów, które można w prosty sposób zautomatyzować. Są to m.in.: automatyczne dobranie przewoźnika, zaproponowanie stawki, automatyczne wyznaczenie trasy oraz weryfikacje wymaganych dokumentów przewozowych. Więcej o funkcjach cyfryzacji przeczytają Państwo w treści bezpłatnego Raportu.

Pobierz bezpłatny Raport: Cyfrowe Spedycje !

Transformacje cyfrowe w branży TSL

Firmy spedycyjne coraz chętniej inwestują środki na rozwój rozwiązań cyfrowych ułatwiających i usprawniających prace spedytora. Trend cyfryzacji dzieje się tu i teraz, a z biegiem czasu będzie stale przyspieszał. Kluczowe dla rozwoju są takie aspekty jak: standaryzacja, platformizacja i otwartość danych. Zważając na te czynniki można połączyć wszystkich aktorów branży TSL w jedną sieć kompatybilnych ze sobą systemów. Spedycja cyfrowa to obsługa setki frachtów w jednym czasie. Cyfrowy obieg dokumentów odbywa się w przesiągu ułamka sekundy. Stały monitoring ładunków i trasy przewoźnika daje wiele możliwości operacyjnych. Natomiast wciąż istnieje wiele barier znacznie utrudniających automatyzację i optymalizacje niektórych etapów procesu transportowego. Jakie to problemy? Dowiecie się bezpośrednio z treści Raportu.

Wykres obrazujący korzyści transformacji cyfrowych w branży TSL

Cyfrowe spedycje napędzają elektromobilność?

Elektromobilność to hasło dotyczące nie tylko samochodów osobowych, a w branży TSL to przede wszystkim elektryfikacja floty samochodów dostawczych. Obecnie elektryczne ciężarówki są jednym z największych osiągnięć logistyki miejskiej na przestrzeni ostatnich lat. Zastąpienie pojazdów spalinowych ich elektrycznymi zamiennikami niesie ze sobą wiele korzyści tj: redukcja emisji spalin i gazów cieplarnianych, niższy poziom hałasu, czy też oszczędność kosztów na paliwie. Wiele funkcjonalności cyfrowych spedycji napędza rozwój elektryfikacji flot samochodów ciężarowych nie tylko w przestrzeni miejskiej, lecz również na drogach krajowych i międzynarodowych. Cyfrowe spedycje przy wykorzystaniu odpowiednich algorytmów w prosty sposób obliczą wymaganą ilość energii dla konkretnego transportu, czy też wymaganą kontrole techniczną pojazdu. Jak jeszcze cyfrowe spedycje mogą wpłynąć na rozwój elektromobilności? Więcej znajdą Państwo w treści raportu

Pobierz bezpłatny Raport: Cyfrowe Spedycje !

->  Uwaga kierowcy! Są tymczasowe odstępstwa w zakresie czasu waszej pracy!

Cyberbezpieczeństwo w nowoczesnych technologiach branży TSL

Bardzo ważną kwestą związaną z cyfryzacją spedycji jest właśnie bezpieczeństwo, a dokładniej cyberbezpieczeństwo. Obieg dokumentów w przestrzeni cyfrowej wymaga odpowiednich zabezpieczeń przed kradzieżą poufnych danych firmowych. Oczywiście przeniesienie dokumentacji w środowisko cyfrowe generuje wiele atutów jak: większą wydajność procesu, eliminacje błędów, niezbędną transparentność oraz łatwą archiwizację. E-CMR to jeden z wielu dokumentów transportowych działającym już w przestrzeni cyfrowej, a więcej o elektronicznym liście przewozowym można przeczytać w Raporcie: „e-CMR – Czy jesteś gotowy?”. Istnieje wiele różnych opcji oprogramowania zabezpieczającego, lecz obok tego można zawsze stosować tak proste sposoby jak regularna zmiana haseł, czy systematyczne aktualizowanie antywirusa.

Obszerny raport mówiący znacznie więcej w temacie cyfrowych spedycji można bezpłatnie pobrać ze strony!

Pobierz bezpłatny Raport: Cyfrowe Spedycje !

Okładka raportu na temat spedycji cyfrowej oraz otwarta książka z wykresami, grafika promująca premierę raportu.

Subskrybuj nasz NEWSLETTER!

Otrzymuj powiadomienia o nowościach wprost na swoją skrzynkę pocztową!

 

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

Zapisując się na pobranie raportu, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w niniejszym formularzu, przez Polski Instytut Transportu Drogowego, dalej jako „Administrator” w celach marketingowych oraz oświadczam, że jestem zainteresowany otrzymaniem informacji o aktualnych produktach i ofertach Administratora, tym samym wyrażając zgodę na przesyłanie przez Administratora na podane dane kontaktowe informacji handlowych, w szczególności w zakresie obejmującym kontakt drogą elektroniczną i/lub telefoniczną.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Polski Instytut Transportu Drogowego. Dane osobowe będą przetwarzane w celach niezbędnych do wysłania raportu, a w razie wyrażenia przez Państwa zgody, dane te będą przetwarzane w celach marketingowych, tj. skontaktowania się i przekazania informacji o ofertach i produktach Polski Instytut Transportu Drogowego lub partnerów raportu, tj. Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o., Transcash.eu S.A. oraz Trans.eu S.A. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania raportu. Podstawa prawna, cel, okres przetwarzania danych osobowych oraz uprawnienia przysługujące, a także inne ważne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych są szczegółowo określone w Polityce prywatności na stronie www.pitd.org.pl, kontakt mailowy: instytut@pitd.org.pl. Zgodę można wycofać w każdym czasie.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.