W warunkach wysoko konkurencyjnej gospodarki przedsiębiorcy szukają przewag konkurencyjnych. Dotyczy to również klientów branży logistycznej, którzy – w szczególności w czasach dynamicznych zmian makroekonomicznych – oczekują nie tylko szybkiego i bezpiecznego dostarczenia towarów, ale przede wszystkim elastyczności. Doładunek, czyli transport LTL może być rozwiązaniem i potencjalną przewagą konkurencyjną.
Rzeczywista potrzeba determinantem dostawy
Zdecydowana większość naszych klientów to operatorzy logistyczni oraz firmy spedycyjne obsługujące przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe. W ostatnim czasie we wzmożony sposób sygnalizują oni, że sztywne warunki współpracy, określone długookresowymi umowami na usługi transportowe, nie przystają do ich bieżącej rzeczywistości gospodarczej. Aktualnie wiele firm, w celu wyeliminowania potencjalnych strat oraz optymalizacji kosztów, odchodzi od utrzymywania stanów magazynowych niemających pokrycia w zakontraktowanych zamówieniach. Zamiast tego preferują zamawianie małych partii towarów – dopiero wówczas, kiedy są one rzeczywiście potrzebne. Sytuacja ta ma miejsce w szczególności przy skomplikowanych procesach produkcyjnych uzależnionych od dostaw wielu komponentów. Zaobserwować to można zwłaszcza w branży automotive.
E-commerce wyznacza kierunek rozwoju w transporcie B2B
Dzisiaj zamówienie, jutro odbiór i bieżący dostęp do informacji o położeniu przesyłki. Oczekiwania te, będące standardem na rynku usług kurierskich (B2C), coraz częściej formułowane są również przez klientów biznesowych, w szczególności producentów i dystrybutorów. W konsekwencji naszym partnerom spedycyjnym stawiany jest wymóg organizacji transportu w modelu, w którym zapewniona będzie możliwość jednoczesnego odbioru towarów przeznaczonych nawet do kilkunastu punktów dostawy oraz gwarancja, ze towar dojedzie na czas w stanie nienaruszonym.
Odpowiedzią jest transport w doładunku
Rozwiązaniem, które wychodzi naprzeciw potrzebom opisanym powyżej jest transport drobnicowy (LTL), zwany potocznie doładunkiem, z zastrzeżeniem, że powinien on dodatkowo zapewnić terminowość dostawy znana z transportów dedykowanych, a jednocześnie jej koszt powinien odzwierciedlać faktyczny wolumen przewożonego towaru. Aby móc skutecznie realizować tego typu usługi transportowe, należy do perfekcji opanować umiejętność planowania tras, a następnie stale nadzorować ich przebieg tak, aby właściwie zareagować w razie zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności. Kolejnym równie istotnym elementem jest posiadanie odpowiedniej infrastruktury magazynowej pozwalającej na konsolidacje przesyłek skierowanych do możliwie niewielkiego obszaru geograficznego, jak również umożliwiającej wykonywanie wielu operacji logistycznych w krótkim czasie (cross – dock). Ostatnim, oczywistym warunkiem jest posiadanie odpowiednio licznej, zróżnicowanej oraz nowoczesnej floty samochodów zarówno dostawczych jak i ciężarowych.
TVM liderem w transporcie drobnicowym
Jako TVM jesteśmy ogniwem łączącym operatora logistycznego z klientem końcowym – na stałe współpracując z ponad 1200 firmami spedycyjnymi i jesteśmy dla nich przewoźnikiem pierwszego wyboru. Partnerzy biznesowi cenią nas za to, że jesteśmy niezawodni – zawsze mamy „opcje” i awaryjne rozwiązania pod ręka. Często słyszymy, że jeśli się czegoś podejmujemy, to wiadomo, że wszystko dotrze bezpiecznie i na czas. Prawie 4800 pozytywnych opinii na platformie Trans.eu jest tego potwierdzeniem. Dziś TVM to stała obecność w 19 krajach Europy, blisko 450 pojazdów, 600 zaufanych kierowców, 90 spedytorów i dyspozytorów oraz 6 magazynów cross – dock, a otwarcie kolejnych to kwestia najbliższej przyszłości. W ostatnim roku dostarczyliśmy terminowo ponad 200 tys. przesyłek i jesteśmy pewni, że w ramach naszej specjalizacji rzetelnie zrealizujemy każde powierzone nam zlecenie transportowe.
Polska Logistycznym Hubem Europy
Więcej szczegółów omówiono podczas konferencji Polska Logistycznym Hubem Europy, która odbyła się w dniach 26-28 kwietnia 2023 roku. [pobierz Biuletyn Konferencyjny]
Konferencja „Polska Logistycznym Hubem Europy” jest podsumowaniem projektu realizowanego w ramach Nowe FIO na lata 2021-2030.