W ramach konferencji Polska Logistycznym Hubem Europy odbędą się 3 panele dyskusyjne z ekspertami. Wprowadzeniem do tych paneli będą prezentacje o problemach w branży transportowej. Zapraszamy 30 września na najlepsze wydarzenie w tym roku!
O tym co zrobić i jakie inwestycje w Polsce są prowadzone by Polska stała się Logistycznym Hubem Europy mówimy już od ponad roku. Ale czy coś się zmieniło? Pandemia koronawirusa niewątpliwie zmieniła oblicze branży TSL. Ale i nie tylko. Na zakłócenie łańcuchów dostaw miał również Brexit oraz zablokowanie kanału Sueskiego. Nasi eksperci opowiedzą na jakich działaniach się skupić. Pojawi się też nowa koncepcja Trójportu. Chcesz wiedzieć więcej? Nie czekaj i zarejestruj się już dziś!
Koncepcja Trójportu
Polska wykorzystując trzy wielkie węzły przeładunku transkontynentalnego ma szansę stać się centrum logistycznym Europy. Polski Trójport, czyli porty morskie w Gdyni i Gdańsku, Centralny Port Komunikacyjny oraz Centrum Logistyczne Małaszewicze mogą stanowić dla regionu bramę do handlu transkontynentalnego. Bo będziemy mieli połączenie drogą morską, lądową i powietrzną. By zrealizować wielki potencjał potrzebne są dużej wartości i skali inwestycje, które mają szansę się finansowo zwrócić w kilka do kilkunastu lat. Po tym czasie będą stanowić potężny lewar wzrostu dla polskiej gospodarki na kolejne dekady. Zatem co dokładnie należy zrobić, by Polska stała się Logistycznym Hubem Europy? Zapraszamy na keynote speech Andrzeja Banuchy, Zastępca Dyrektora Biura Rozwoju, Relacji inwestorskich i Promocji PKP Cargo. S.A.
Brexit – problem dla przewoźników drogowych
Po wyjściu Zjednoczonego Królestwa z Unii Europejskiej przewoźnicy drogowi stanęli przed nie lada wyzwaniem. Sprawy, które wcześniej ich zupełnie nie dotyczyły – teraz nabrały nowego oblicza. Często należało ułożyć kwestie celne samemu i współpracować ze wszystkimi powiązanymi w organizację dostawy podmiotami. Wewnątrz organizacji transportowych należało utworzyć centra wsparcia „know-how” z zakresu procesów celnych. Wielu przedsiębiorców stanęło przed wyzwaniem: make or buy? Dlaczego? Ze względu na ilość dodatkowej dokumentacji, wymaganej do utworzenia podczas realizacji kontraktu przewozu. Jak rozłożyć ryzyko związane z niepowodzeniem przeprawy? Czy istnieją możliwości wprowadzenia ułatwień i uproszczeń celnych dla moich towarów?
Te i szereg pytań spowodowało burzę na rynku, potrzebę intensywnego dokształcania organizacji w zakresie nowych obostrzeń i regulacji celnych, jak i ich implementacji w organizację pracy codziennej spedytorów. Dodatkowo – czynniki te są wzmacniane przez pozafiskalne obostrzenia dotyczące przewożonego towaru, takie jak kontrole fitosanitarne czy jakościowe. Przewoźnicy drogowi przeszli w związku z tym silną transformację – która wymagała od nich dużego nakładu czasu oraz środków. To niestety jeszcze nie koniec – by utrzymać konkurencyjność przewoźników polskich na rynku przewozów z krajami trzecimi – musimy połączyć siły i w dalszym ciągu poszerzać wiedzę i kompetencje spedytorów. Zapraszamy na keynote speech Joanny Porath, Prezes Zarządu AC Porath Sp. z o.o.