Autor: Justyna Świeboda

Rozmowy o Trójporcie i Brexicie

W ramach konferencji Polska Logistycznym Hubem Europy odbędą się 3 panele dyskusyjne z ekspertami. Wprowadzeniem do tych paneli będą prezentacje o problemach w branży transportowej. Zapraszamy 30 września na najlepsze wydarzenie w tym roku!

O tym co zrobić i jakie inwestycje w Polsce są prowadzone by Polska stała się Logistycznym Hubem Europy mówimy już od ponad roku. Ale czy coś się zmieniło? Pandemia koronawirusa niewątpliwie zmieniła oblicze branży TSL. Ale i nie tylko. Na zakłócenie łańcuchów dostaw miał również Brexit oraz zablokowanie kanału Sueskiego. Nasi eksperci opowiedzą na jakich działaniach się skupić. Pojawi się też nowa koncepcja Trójportu. Chcesz wiedzieć więcej? Nie czekaj i zarejestruj się już dziś!

Koncepcja Trójportu

Polska wykorzystując trzy wielkie węzły przeładunku transkontynentalnego ma szansę stać się centrum logistycznym Europy. Polski Trójport, czyli porty morskie w Gdyni i Gdańsku, Centralny Port Komunikacyjny oraz Centrum Logistyczne Małaszewicze mogą stanowić dla regionu bramę do handlu transkontynentalnego. Bo będziemy mieli połączenie drogą morską, lądową i powietrzną. By zrealizować wielki potencjał potrzebne są dużej wartości i skali inwestycje, które mają szansę się finansowo zwrócić w kilka do kilkunastu lat. Po tym czasie będą stanowić potężny lewar wzrostu dla polskiej gospodarki na kolejne dekady. Zatem co dokładnie należy zrobić, by Polska stała się Logistycznym Hubem Europy? Zapraszamy na keynote speech Andrzeja Banuchy, Zastępca Dyrektora Biura Rozwoju, Relacji inwestorskich i Promocji PKP Cargo. S.A.

Andrzej Banucha

Brexit – problem dla przewoźników drogowych

Po wyjściu Zjednoczonego Królestwa z Unii Europejskiej przewoźnicy drogowi stanęli przed nie lada wyzwaniem. Sprawy, które wcześniej ich zupełnie nie dotyczyły – teraz nabrały nowego oblicza. Często należało ułożyć kwestie celne samemu i współpracować ze wszystkimi powiązanymi w organizację dostawy podmiotami. Wewnątrz organizacji transportowych należało utworzyć centra wsparcia „know-how” z zakresu procesów celnych. Wielu przedsiębiorców stanęło przed wyzwaniem: make or buy? Dlaczego? Ze względu na ilość dodatkowej dokumentacji, wymaganej do utworzenia podczas realizacji kontraktu przewozu. Jak rozłożyć ryzyko związane z niepowodzeniem przeprawy? Czy istnieją możliwości wprowadzenia ułatwień i uproszczeń celnych dla moich towarów?

->  Piwo między projektami, czyli jak na luzie doskonalić się w biznesie

Te i szereg pytań spowodowało burzę na rynku, potrzebę intensywnego dokształcania organizacji w zakresie nowych obostrzeń i regulacji celnych, jak i ich implementacji w organizację pracy codziennej spedytorów. Dodatkowo – czynniki te są wzmacniane przez pozafiskalne obostrzenia dotyczące przewożonego towaru, takie jak kontrole fitosanitarne czy jakościowe. Przewoźnicy drogowi przeszli w związku z tym silną transformację – która wymagała od nich dużego nakładu czasu oraz środków. To niestety jeszcze nie koniec – by utrzymać konkurencyjność przewoźników polskich na rynku przewozów z krajami trzecimi – musimy połączyć siły i w dalszym ciągu poszerzać wiedzę i kompetencje spedytorów. Zapraszamy na keynote speech Joanny Porath, Prezes Zarządu AC Porath Sp. z o.o.

Joanna Porath

Subskrybuj nasz NEWSLETTER!

Otrzymuj powiadomienia o nowościach wprost na swoją skrzynkę pocztową!

 

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

Zapisując się na pobranie raportu, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w niniejszym formularzu, przez Polski Instytut Transportu Drogowego, dalej jako „Administrator” w celach marketingowych oraz oświadczam, że jestem zainteresowany otrzymaniem informacji o aktualnych produktach i ofertach Administratora, tym samym wyrażając zgodę na przesyłanie przez Administratora na podane dane kontaktowe informacji handlowych, w szczególności w zakresie obejmującym kontakt drogą elektroniczną i/lub telefoniczną.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Polski Instytut Transportu Drogowego. Dane osobowe będą przetwarzane w celach niezbędnych do wysłania raportu, a w razie wyrażenia przez Państwa zgody, dane te będą przetwarzane w celach marketingowych, tj. skontaktowania się i przekazania informacji o ofertach i produktach Polski Instytut Transportu Drogowego lub partnerów raportu, tj. Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o., Transcash.eu S.A. oraz Trans.eu S.A. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania raportu. Podstawa prawna, cel, okres przetwarzania danych osobowych oraz uprawnienia przysługujące, a także inne ważne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych są szczegółowo określone w Polityce prywatności na stronie www.pitd.org.pl, kontakt mailowy: instytut@pitd.org.pl. Zgodę można wycofać w każdym czasie.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.