Na portalu Nakolei.pl ukazał się artykuł dr inż. Justyny Świebody z Polskiego Instytutu Transportu Drogowego.
Nasz analityk pisze o tym, jak pandemia zmieniła transport z Chin do Polski.
– Ostatni kwartał roku to okres ożywienia w branży – zwiększa się liczba zleceń, rośnie wolumen transportowanych ładunków i zapotrzebowanie na przestrzeń ładunkową. W listopadzie br. sytuacja na rynku była wyjątkowo trudna. Ponownie wzrosły stawki za fracht morski, w Kazachstanie wystąpiły problemy z silnym wiatrem, który uniemożliwił przeładunki kontenerów, a w Małaszewiczach pojawiły się przestoje, związane ze zbyt dużą liczbą transportu ze Wschodu. Operatorzy logistyczni odpowiedzieli na te wyzwania tak, aby realizować umowy ze swoimi klientami – wskazuje.
W tekście znajdują się również informacje o stawkach w transporcie morskim i kolejowym, o wzmocnieniu pozycji nowego rodzaju przewozów i deficycie kontenerów w Chinach.