Autor: Anna Majowicz

,,Działając Razem”

Aby w dalszym ciągu umożliwiać funkcjonowanie łańcuchów dostaw, stowarzyszenia logistyczne w Niemczech przystąpiły do nowego portalu internetowego „Gemeinsam Handeln” (,,Działając Razem”). W ten sposób połączyli sektor transportu i logistyki z nową platformą, którą w ubiegłym tygodniu uruchomiły niemieckie organizacje handlowe (Handelsinstitut EHI oraz Handelsverband Deutschland (HDE) ).

Portal, który pierwotnie przeznaczony był do wyszukiwania pracowników firm handlowych na rynku, został obecnie rozszerzony o poszukiwanie możliwości logistycznych. Przedsiębiorstwa detaliczne, które ze względu na skutki pandemii poszukują krótkoterminowych, tymczasowych zdolności produkcyjnych, będą powiązane z przedsiębiorstwami logistycznymi, które dysponują wolnymi pojazdami, powierzchnią magazynową i dostępnym personelem logistycznym.

Według Federalnego Związku Transportu Drogowego, Logistyki i Unieszkodliwiania Odpadów w Niemczech (BGL), decydujące znaczenie ma fakt, że celem portalu nie jest zastąpienie istniejących platform do pozyskania personelu, ale narzędzie to służyć ma zapewnieniu szybkiej i nieskomplikowanej wzajemnej pomocy w czasie kryzysu wywołanym epidemią. 

W ten sposób stowarzyszenia logistyczne chcą wprowadzić w życie „pakt transportu towarowego dla Niemiec” zawarty niedawno z Federalnym Ministrem Transportu, Andreasem Scheuerem. Zależy im, aby na tle strukturalnej nierównowagi w poszczególnych segmentach transportu (jak np. nadmierna pojemność logistyki samochodowej i nieproporcjonalny popyt w sektorze spożywczym) dopasować odpowiednie oferty i wymagania transportowe.

Choć pomysł Niemców ze stworzeniem pomocowego portalu internetowego wydaje się być strzałem w dziesiątkę, to o jego skuteczności przekonamy się z czasem. Tu nasuwa się pytanie o Polskę – czy platforma miałaby rację bytu na naszym podwórku? Warto by się przekonać. 

Tymczasem, aby dołączyć do niemieckiej platformy, zainteresowane firmy logistyczne muszą jedynie skontaktować się z jej administratorami.

->  Ostatnia mila dla e-commerce - premiera raportu

Subskrybuj nasz NEWSLETTER!

Otrzymuj powiadomienia o nowościach wprost na swoją skrzynkę pocztową!

 

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

Zapisując się na pobranie raportu, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w niniejszym formularzu, przez Polski Instytut Transportu Drogowego, dalej jako „Administrator” w celach marketingowych oraz oświadczam, że jestem zainteresowany otrzymaniem informacji o aktualnych produktach i ofertach Administratora, tym samym wyrażając zgodę na przesyłanie przez Administratora na podane dane kontaktowe informacji handlowych, w szczególności w zakresie obejmującym kontakt drogą elektroniczną i/lub telefoniczną.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Polski Instytut Transportu Drogowego. Dane osobowe będą przetwarzane w celach niezbędnych do wysłania raportu, a w razie wyrażenia przez Państwa zgody, dane te będą przetwarzane w celach marketingowych, tj. skontaktowania się i przekazania informacji o ofertach i produktach Polski Instytut Transportu Drogowego lub partnerów raportu, tj. Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o., Transcash.eu S.A. oraz Trans.eu S.A. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania raportu. Podstawa prawna, cel, okres przetwarzania danych osobowych oraz uprawnienia przysługujące, a także inne ważne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych są szczegółowo określone w Polityce prywatności na stronie www.pitd.org.pl, kontakt mailowy: instytut@pitd.org.pl. Zgodę można wycofać w każdym czasie.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.