Autor: Anna Majowicz

Jak wojna na Ukrainie wpłynie na polskich przewoźników?

Konflikt na linii Ukraina – Rosja będzie miał wpływ na polski sektor logistyki i transportu. Jak wojna na Ukrainie wpłynie na polskich przewoźników?

wojna na Ukrainie

Ukraińscy kierowcy wracają do kraju

Jak podaje portal motoryzacja.interia.pl w firmach przewozowych wykonujących transport międzynarodowy aż 37% kierowców to obywatele Ukrainy. Część z nich już zapowiedziała, że wróci na Ukrainę zaopiekować się rodziną, inni podkreślają wolę walki.

Sytuację z uwagą śledzi Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych. Jego przedstawiciele przeprowadzili wczoraj wiele rozmów z przewoźnikami, z których wynika, że młodzi kierowcy ukraińscy zgłaszają swoim szefom powrót do Ukrainy, aby bronić kraju. Istnieje także duże prawdopodobieństwo, że truckerzy, którzy aktualnie wykonują obowiązki zawodowe na Ukrainie nie będą chcieli wrócić do Polski, tylko zostać w domu i chronić swoje rodziny.

Kolejki na polsko – ukraińskich przejściach granicznych

Chociaż granice są otwarte, Ministerstwo Spraw Zagranicznych odradza wszelkich wyjazdów na Ukrainę. Jednocześnie zaleca natychmiastowe opuszczenie jej terytorium.

Według Polskiej Agencji Prasowej kierowcy ciężarówek czekają aktualnie od 6 do 9 godzin na polsko-ukraińskich przejściach granicznych w województwie lubelskim. Najdłuższa kolejka jest na przejściu w Dorohusku, gdzie na wjazd do Polski czeka około 180 pojazdów.

Kierowcy odmawiają przewozów na terenie Rosji

Rzecznik prasowa Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych wskazuje, że do ZMPD napływają również informacje, że część kierowców nie chce wykonywać przewozów na terenie Rosji.

Dochodzą do nas głosy, że ukraińscy kierowcy odmawiają wykonywania przewozów na terenie Rosji. Mówią wprost, że obawiają się zatrzymań, niektórzy obawiają się wręcz o swoje życie

– mówi Anna Brzezińska-Rybicka.

Ponadto zwraca uwagę, że krajem tranzytowym do Rosji, gdzie docelowo dojeżdżają nasze ciężarówki, jest przede wszystkim Białoruś. Dlatego na ten moment, także dla firm zrzeszonych w ZMPD, dużo większym problemem jest bezterminowe zamknięcie granicy w obu kierunkach na drogowym przejściu granicznym w Kuźnicy, co powoduje stałe, gigantyczne kolejki na pozostałych przejściach – w Bobrownikach oraz w Koroszczynie i zdecydowanie wydłuża czas dostawy.

->  Kto ma zabezpieczyć ładunek?
Flaga Ukrainy powiewająca na tle burzowego nieba.

Subskrybuj nasz NEWSLETTER!

Otrzymuj powiadomienia o nowościach wprost na swoją skrzynkę pocztową!

 

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

Zapisując się na pobranie raportu, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w niniejszym formularzu, przez Polski Instytut Transportu Drogowego, dalej jako „Administrator” w celach marketingowych oraz oświadczam, że jestem zainteresowany otrzymaniem informacji o aktualnych produktach i ofertach Administratora, tym samym wyrażając zgodę na przesyłanie przez Administratora na podane dane kontaktowe informacji handlowych, w szczególności w zakresie obejmującym kontakt drogą elektroniczną i/lub telefoniczną.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Polski Instytut Transportu Drogowego. Dane osobowe będą przetwarzane w celach niezbędnych do wysłania raportu, a w razie wyrażenia przez Państwa zgody, dane te będą przetwarzane w celach marketingowych, tj. skontaktowania się i przekazania informacji o ofertach i produktach Polski Instytut Transportu Drogowego lub partnerów raportu, tj. Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o., Transcash.eu S.A. oraz Trans.eu S.A. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania raportu. Podstawa prawna, cel, okres przetwarzania danych osobowych oraz uprawnienia przysługujące, a także inne ważne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych są szczegółowo określone w Polityce prywatności na stronie www.pitd.org.pl, kontakt mailowy: instytut@pitd.org.pl. Zgodę można wycofać w każdym czasie.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.