Autor: Kamil Zając

Kierowca na żądanie z ja-pojade.pl

Z raportu „Zarobki kierowców zawodowych w Polsce”, autorstwa Polskiego Instytutu Drogowego wynika, że 47,1% przewoźników poszukuje kierowców zawodowych za pośrednictwem serwisów internetowych z pracą. Z powodu narastającego braku personelu, częsta rekrutacja w firmach z branży TSL stała się już koniecznością. Jak usprawnić ten proces, aby nowy kierowca pojawił się szybko u pracodawcy i co najważniejsze posiadał właściwe kwalifikacje zawodowe?

Kierowca podczas jazdy samochodem ciężarowym

Kierowca freelancer

Jedną z najczęściej wskazywanych przez samych truckerów zalet ich pracy, jest poczucie wolności, które daje im podróżowanie. Dlaczego zatem nie spróbować pójść o krok dalej, w taki sposób, aby samemu określać preferencje i partnera do pracy? Osobiście wybrać długość trasy. Na samym końcu określając też rodzaj zawieranej umowy. Jedni kierowcy będą szukali umowy o pracę a inni podpiszą dobrze płatny kontrakt, na konkretny przejazd. Platforma ja-pojade.pl, wpisuje się doskonale w ideę kierowców freelancerów, a także staje się istotnym orężem w walce o ciągłe uzupełnianie braków personelu firm TSL.

Wyspecjalizowana aplikacja przyspieszy rekrutację

Platforma ja-pojade.pl, to aplikacja mobilna pozwalająca, przy użyciu jedynie telefonu, na dotarcie do konkretnych ofert z branży TSL. Jej bezpłatna wersja jest przeznaczona dla kierowców, poszukujących zleceń, czy chcących związać się dłużej z konkretną firmą. Opcję odpłatną dedykujemy dla przewoźników, poszukujących zastępstw krótkookresowych lub pracowników na stałe. W obu przypadkach należy założyć darmowe konto.

wyjaśnia Mateusz Chrzanowski – prezes platformy ja-pojade.pl

Zweryfikowany kierowca z referencjami

Dobrze działająca aplikacja powinna opierać się na właściwej selekcji, uczestniczących w niej podmiotów.

Podstawą jest właściwa weryfikacja danych. Dokonują ją administratorzy platformy. Każdy kierowca, zanim rozpocznie swoją aktywność, musi wpierw przedstawić stosowne dokumenty, potwierdzające posiadane uprawnienia zawodowe. Z kolei wiarygodność pracodawców weryfikowana jest o rejestr przedsiębiorców, poprzez numer NIP.

wskazuje Mateusz Chrzanowski

Procedury pozwalają na zbudowania zaufania pomiędzy partnerami już w początkowym stadium ofertowania. Po przejściu pierwszego etapu, kierowcy dostają możliwość wgrywania swoich referencji zawodowych, a także są uprawnieni do bonusów, jakie daje im posiadanie konta na platformie.

->  Koszty w transporcie drogowym pod kontrolą

Jak działa platforma?

Kierowcy, poprzez swoje indywidualne konta, stają się częścią społeczności truckerów, przypominającej portal społecznościowy, widocznej dla potencjalnych pracodawców. Firmy wystawiają swoje oferty, wraz z ich dokładną charakterystyką, na które truckerzy mogą bezpośrednio aplikować. Dalej następuje wewnętrzna procedura rekrutacyjna, przyjęta w danej firmie. Do wybranej osoby wysyłane jest powiadomienie o zawarciu umowy lub kontraktu. Formalności w postaci umów generowane są automatycznie poprzez platformę.

Umowy zawiera się jednorazowo, zawsze bezpośrednio między kierowcą a pracodawcą. Specyfiką działalności ja-pojade.pl jest fakt, że nie jest to agencja pośrednictwa pracy, a platforma wymiany ofert i wsparcia. Pozwala to pracodawcy, znacząco obniżyć koszt prowizji od zawarcia zlecenia w agencjach, gdzie stawki są nawet kilka razy większe.

dodaje Mateusz Chrzanowski

Zyskają kierowca i przewoźnik

Kierowca staje się samodzielnym podmiotem w relacjach z pracodawcą. Platforma oferuje mu także wsparcie, mogące zwiększyć jego atrakcyjność dla potencjalnych firm, w przypadku poszukiwania zatrudnienia w takiej formie.

Z chwilą podjęcia zlecenia kierowca uzyskuje możliwość mobilnego raportowania o przebiegu zlecenia. Oferujemy mu także ubezpieczenie OC za powierzone mienie do wartości 50 tys. złotych. Obejmuje ono wszelkie uszkodzenia pojazdu.

wylicza Mateusz Chrzanowski

W niedalekiej perspektywie czasu pojawi się opcja „safe-truck”, raportująca wraz z załącznikami fotograficznymi, zdanie pojazdu. Wszystko wyeksportowane do wygodnego pliku PDF, w celu dokładnych oględzin stanu pojazdu. W rozszerzonej wersji „pro”, aplikacja automatyczne będzie wysyłała raport, na wskazany przez przewoźnika adres e-mail.

Dodatkowo będzie on przechowywany na serwerach ja-pojade.pl, z możliwością wglądu przez przewoźnika w dowolnym czasie, bezpośrednio z poziomu tzw. chmury danych.

zapewnia Mateusz Chrzanowski

Aplikacje przyszłością rekrutacji w branży TSL

Mobilne rozwiązania, dzięki swej prostocie, szybkości działania oraz unikaniu nadmiernych procedur, są szansą na załagodzenie niedoborów kierowców.

Platformę dedykuje się szerokiemu spektrum firm z branży TSL. Na krótszych dystansach, głównie w przewozach krajowych, ułatwia znalezienie zastępstwa. Dobrym przykładem są wahadła linii kurierskich oraz wahadła międzymagazynowe. Samemu zdarzało mi się na podobnych odcinkach prowadzić pojazd ciężarowy, zatrudniając się jako kierowca na zastępstwo. W przypadku przewozów międzynarodowych (między 1-2 tygodnie) pracodawcy szukają raczej kogoś na stałe. Na platformie ja-pojade.pl dostępne są do wyboru ogłoszenia na wszystkich, wskazanych relacjach.

reasumuje Mateusz Chrzanowski

Subskrybuj nasz NEWSLETTER!

Otrzymuj powiadomienia o nowościach wprost na swoją skrzynkę pocztową!

 

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

Zapisując się na pobranie raportu, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w niniejszym formularzu, przez Polski Instytut Transportu Drogowego, dalej jako „Administrator” w celach marketingowych oraz oświadczam, że jestem zainteresowany otrzymaniem informacji o aktualnych produktach i ofertach Administratora, tym samym wyrażając zgodę na przesyłanie przez Administratora na podane dane kontaktowe informacji handlowych, w szczególności w zakresie obejmującym kontakt drogą elektroniczną i/lub telefoniczną.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Polski Instytut Transportu Drogowego. Dane osobowe będą przetwarzane w celach niezbędnych do wysłania raportu, a w razie wyrażenia przez Państwa zgody, dane te będą przetwarzane w celach marketingowych, tj. skontaktowania się i przekazania informacji o ofertach i produktach Polski Instytut Transportu Drogowego lub partnerów raportu, tj. Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o., Transcash.eu S.A. oraz Trans.eu S.A. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania raportu. Podstawa prawna, cel, okres przetwarzania danych osobowych oraz uprawnienia przysługujące, a także inne ważne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych są szczegółowo określone w Polityce prywatności na stronie www.pitd.org.pl, kontakt mailowy: instytut@pitd.org.pl. Zgodę można wycofać w każdym czasie.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.