Autor: Anna Majowicz

AKTUALIZACJA! Konferencja ,,Polska Logistycznym Hubem Europy” przeniesiona do sieci

W związku z dynamicznie zmieniającą się sytuacją związaną z pandemią i w trosce o Państwa bezpieczeństwo jesteśmy zmuszeni przenieść do sieci konferencję ,,Polska logistycznym hubem Europy”, która miała odbyć się 15 października br. w Hotelu Marriott w Warszawie.
Program pozostaje bez zmian, za to nie ma ograniczeń osób, które mogą uczestniczyć w spotkaniu!

REJESTRACJA

Na konferencję składa się prezentacja oraz trzy panele dyskusyjne. Pierwszy panel przybliży wyzwania związane z transportem intermodalnym, drugi dotknie tematu cyfryzacji w obszarze logistyki, natomiast trzeci poświęcony zostanie konkurencyjności branży TSL, ze szczególnym uwzględnieniem transportu drogowego.

Niezbędnym elementem do rozwoju transportu intermodalnego jest efektywne wykorzystanie połączeń kolejowych. Niska prędkość handlowa i dostępność do infrastruktury to problemy, z którymi od wielu lat borykają się przewoźnicy kolejowi w Polsce.

Podczas panelu prelegenci będą mówić o nowych technologiach i rewolucyjnych rozwiązaniach, jakie zostały wdrożone, aby wzmocnić rolę transportu kolejowego, a tym samym transportu intermodalnego w Polsce.

W listopadzie wchodzi w życie IV pakiet kolejowy. Czy jest on szansą, czy zagrożeniem dla polskich przewoźników? Czy będzie to krok do tego, aby Polska stała się Logistycznym Hubem Europy?

Prowadzący: Mateusz Izydorek, dyrektor Biura Klastra ,,Luxtorpeda 2.0”

Udział w panelu potwierdzili:

  • Czesław Warsewicz, prezes zarządu PKP Cargo
  • Krzysztof Celiński, prezes zarządu Siemens Mobility 
  • Marcin Żurowski – dyrektor Terminalu Intermodalnego, Clip Group
  • Dariusz Stefański – prezes zarządu PCC Intermodal

Zarządzanie informacją i danymi w myśl idei przemysłu 4.0 jest nieodłącznym elementem rozwoju w każdej branży. Bez cyfryzacji nie można mówić o rozwoju transportu, ale czy cyfryzacja w logistyce i transporcie przebiega wystarczająco szybko?

Mówi się, że pandemia miała wpływ na dzielenie się informacjami w łańcuchu dostaw. Ale czy na pewno? Czy wzrost zainteresowania cyfrowymi rozwiązaniami, konkretnym oprogramowaniem czy aplikacjami jest realny, a może to tylko slogany? Przepisy dotyczące elektronicznego listu przewozowego e-CMR na poziomie międzynarodowym istnieją od 12 lat, a jednak nadal 99% transportu drogowego odbywa się przy użyciu druków które mają już ponad pół wieku.

->  Stan branży transportu drogowego w I. połowie 2024

Czy istnieją systemy wspomagające czas pracy operatorów maszyn, środków transportu, kierowców czy maszynistów? W jaki sposób branża TSL jest do nich nastawiona? Czy jest chętna do ich wdrożenia?

Prowadzący: Szymon Knychalski, redaktor naczelny Trans.Info

Udział w panelu potwierdzili:

  • Marek Harasny – dyrektor Departamentu Logistyki i Spraw Celnych w KGHM
  • Rafał Urbańczyk – Business Development Manager Comp S.A.
  • Tomasz Wosiński – Territory Manager, Oracle 
  • Magdalena Magnuszewska – prezes zarządu Inelo

Transport ma strategiczne znaczenie dla gospodarki narodowej. Polska, która od 16 lat jest członkiem Unii Europejskiej, stała się potentatem transportu drogowego w Europie. Obecnie aż 30% przewoźników międzynarodowych na terenie UE obsługują przedsiębiorcy znad Wisły. Ale czy to wyłącznie powód do radości? 

Podczas panelu chcemy skupić uwagę na przewoźnikach, a także na tym w jaki sposób budować konkurencyjność w obecnych czasach. Nie tylko związanych z sytuacją spowolnienia gospodarczego wywołanego pandemią czy wchodzących w życie przepisów Pakietu Mobilności. Chcemy przede wszystkim porozmawiać o roli polskiej branży transportu, która bardzo często sprowadza się do roli wyłącznie podwykonawców.

Zatem czy mamy szansę na zbudowanie silnego, globalnego podmiotu, który będzie w stanie konkurować na światowych rynkach z największymi operatorami logistycznymi? Czy państwo ma narzędzia do tego, aby stymulować polski biznes do konsolidowania sił? A może są inne drogi do budowania konkurencyjności? Jakie wyzwania przed nami stoją? W jaki sposób Pakiet Mobilności ukształtuje rynek i czy jego zastosowanie wpłynie na konkurencyjność branży? 

Prowadzący: Robert Przybylski, redaktor Rzeczpospolitej 

Udział w panelu potwierdzili:

  • Marcin Wolak, prezes Polskiego Instytutu Transportu Drogowego 
  • Artur Jadeszko, prezes zarządu ATC-Cargo 
  • dr hab. Halina Brdulak, prof. SGH
  • Paweł Trębicki – Dyrektor Generalny i Wiceprezes, Raben Transport