Pandemia mocno rozwinęła branżę e-commerce. Obecnie coraz większa liczba biznesów przenosi się do sieci, a sklepów internetowych, które prowadzą sprzedaż międzynarodową z miesiąca na miesiąc przybywa.
Przy wysyłaniu przesyłek międzynarodowych należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem małej firmy, która wysyła produkty za granicę, czy po prostu wysyłasz prezent bliskiej osobie mieszkającej po drugiej stronie globu, musisz poznać kilka zasad, dzięki którym wysyłka do innego kraju będzie znacznie łatwiejsza. O tym, co trzeba wiedzieć, aby paczka za granicę dotarła szybko i bezpiecznie przeczytasz w najnowszym e-booku globkurier.pl „Na co zwrócić uwagę w wysyłkach zagranicznych zakładając sklep międzynarodowy”, który objęliśmy patronatem medialnym.
E-book to nie tylko garść praktycznej wiedzy, ale również mnóstwo cennych porad od ekspertów.
Dr hab. Arkadiusz Kawa, ekspert Polskiego Instytutu Transportu Drogowego i dyrektor Łukasiewicz IliM zwraca uwagę na wyzwania dla e-handlu transgranicznego (cross border e-commerce). Do najistotniejszych należy logistyka – chodzi głównie o koszt i czas dostawy. – Trzeba też pamiętać o wykluczeniu z przewozu niektórych towarów oraz o ich właściwym opisaniu i zabezpieczeniu. Problematyczne może być również dokładne śledzenie przesyłek – zwłaszcza, gdy są nadawane z odległych krajów i są obsługiwane przez więcej niż jednego operatora. Z logistyką związane są także zwroty, które w sprzedaży transgranicznej są również bardziej skomplikowane. Wiążą się z tym nie tylko dodatkowe koszty, ale także problemy komunikacyjne. Koszty mogą generować również podatki i opłaty celne. Mimo dynamicznego rozwoju systemów płatności nadal w wielu przypadkach trzeba ponosić koszty przewalutowania – zaznacza dr hab. Arkadiusz Kawa.
Międzynarodowy sklep internetowy to spore wyzwanie – podatki, przepisy i pakowanie wymagane przy wysyłce za granicę mogą wydawać się przytłaczające…mimo to warto!
Przekonaj się: