Na co zwrócić uwagę w wysyłkach zagranicznych zakładając sklep międzynarodowy?

Autor: Anna Majowicz

Pandemia mocno rozwinęła branżę e-commerce. Obecnie coraz większa liczba biznesów przenosi się do sieci, a sklepów internetowych, które prowadzą sprzedaż międzynarodową z miesiąca na miesiąc przybywa. 

Przy wysyłaniu przesyłek międzynarodowych należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem małej firmy, która wysyła produkty za granicę, czy po prostu wysyłasz prezent bliskiej osobie mieszkającej po drugiej stronie globu, musisz poznać kilka zasad, dzięki którym wysyłka do innego kraju będzie znacznie łatwiejsza. O tym, co trzeba wiedzieć, aby paczka za granicę dotarła szybko i bezpiecznie przeczytasz w najnowszym e-booku globkurier.pl „Na co zwrócić uwagę w wysyłkach zagranicznych zakładając sklep międzynarodowy”, który objęliśmy patronatem medialnym.

E-book to nie tylko garść praktycznej wiedzy, ale również mnóstwo cennych porad od ekspertów.

Dr hab. Arkadiusz Kawa, ekspert Polskiego Instytutu Transportu Drogowego i dyrektor Łukasiewicz IliM zwraca uwagę na wyzwania dla e-handlu transgranicznego (cross border e-commerce). Do najistotniejszych należy logistyka – chodzi głównie o koszt i czas dostawy. – Trzeba też pamiętać o wykluczeniu z przewozu niektórych towarów oraz o ich właściwym opisaniu i zabezpieczeniu. Problematyczne może być również dokładne śledzenie przesyłek – zwłaszcza, gdy są nadawane z odległych krajów i są obsługiwane przez więcej niż jednego operatora. Z logistyką związane są także zwroty, które w sprzedaży transgranicznej są również bardziej skomplikowane. Wiążą się z tym nie tylko dodatkowe koszty, ale także problemy komunikacyjne. Koszty mogą generować również podatki i opłaty celne. Mimo dynamicznego rozwoju systemów płatności nadal w wielu przypadkach trzeba ponosić koszty przewalutowania – zaznacza dr hab. Arkadiusz Kawa.

Międzynarodowy sklep internetowy to spore wyzwanie – podatki, przepisy i pakowanie wymagane przy wysyłce za granicę mogą wydawać się przytłaczające…mimo to warto! 

Przekonaj się:

->  Zaproszenie na debatę
E-book ,,Na co zwrócić uwagę w wysyłkach zagranicznych zakładając sklep międzynarodowy?”


Subskrybuj nasz NEWSLETTER!

Otrzymuj powiadomienia o nowościach wprost na swoją skrzynkę pocztową!

 

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

Zapisując się na pobranie raportu, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w niniejszym formularzu, przez Polski Instytut Transportu Drogowego, dalej jako „Administrator” w celach marketingowych oraz oświadczam, że jestem zainteresowany otrzymaniem informacji o aktualnych produktach i ofertach Administratora, tym samym wyrażając zgodę na przesyłanie przez Administratora na podane dane kontaktowe informacji handlowych, w szczególności w zakresie obejmującym kontakt drogą elektroniczną i/lub telefoniczną.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Polski Instytut Transportu Drogowego. Dane osobowe będą przetwarzane w celach niezbędnych do wysłania raportu, a w razie wyrażenia przez Państwa zgody, dane te będą przetwarzane w celach marketingowych, tj. skontaktowania się i przekazania informacji o ofertach i produktach Polski Instytut Transportu Drogowego lub partnerów raportu, tj. Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o., Transcash.eu S.A. oraz Trans.eu S.A. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania raportu. Podstawa prawna, cel, okres przetwarzania danych osobowych oraz uprawnienia przysługujące, a także inne ważne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych są szczegółowo określone w Polityce prywatności na stronie www.pitd.org.pl, kontakt mailowy: instytut@pitd.org.pl. Zgodę można wycofać w każdym czasie.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.