Nasz udział w Blockhatonie i wsparcie projektu eCMR

Autor: Marcin Wolak

Od 15 do 17 czerwca  w Warszawie miał miejsce Blockathon. W trakcie wydarzenia eksperci w dziedzinie nowych technologii mierzyli się z prawdziwym wyzwaniem branży transportowej. Jest nim przeniesienie rewolucji blockchainowej do branży transportowej: czas na elektroniczny list CMR. Marcin Wolak z Polskiego Instytut Transportu Drogowego wziął udział w wydarzeniu w roli mentora, który zachęcał do podjęcia wyzwania związanego właśnie z eCMR i odpowiadał na wszelkie pytania uczestników w tej kwestii.

Blockchain kojarzy się z nowoczesną bankowością, kryptowalutami i ma stać się rewolucyjnym systemem przechowywania danych. Technologia ta wprowadza ułatwienia, których oczekuje także nowoczesna branża transportowa. Kiedy mówimy o autonomicznych ciężarówkach, internecie rzeczy w branży wciąż reliktem przeszłości są niezliczone pliki papierowych dokumentów. Dlatego właśnie temat elektronicznych listów CMR doskonale wpisał się w koncepcję wydarzenia Blockathon – maratonu projektowania rozwiązań technologicznych.

Podczas wydarzenia po prezentacji 4 tematów-wyzwań, uformowało się 9 drużyn. Co ciekawe, aż 4 z nich podjęły się zadania związanego z elektronicznym listem przewozowym. Dwie spośród nich zostało nagrodzonych przez jury, z czego jedna zdobyła aż 4 z 7 przygotowanych nagród. W tym 15.000 zł ufundowane przez sponsora głównego Platformę Trans.eu.

e-CMR zmieni rzeczywistość

Mamy XXI w., wiele mówi się o czwartej rewolucji technologicznej, także w branży TSL. Coraz głośniej jest o autonomicznej flocie, logistyce 4.0, a jednocześnie dzisiejszy list przewozowy CMR jest jak historyczna pamiątka w tym nowoczesnym świecie. Konwencja międzynarodowa CMR powstała w latach 50. XX w., a wzór dokumentu, który w wielu plikach codziennie jest rozsyłany pocztą, w latach 70. Dlaczego elektroniczna wersja listu przewozowego nie weszła jeszcze w życie?

– Jak najszybsze ratyfikowanie protokołu dodatkowego do konwencji CMR jest szczególnie ważne dla Polski, która ma szansę wyróżnić się w Europie. Możemy zainicjować dobrą zmianę w międzynarodowej branży transportowej. Już ponad 27% przewozów międzynarodowych w Unii Europejskiej obsługują polskie firmy transportowe. Polacy mogą stać się w pewnym sensie inspiracją i narzucić własne rozwiązania technologiczne – komentuje Marcin Wolak z Polskiego Instytutu Transportu Drogowego.

->  Praca w branży TSL

Czekamy na rozwiązania, które opracują uczestnicy hackathonu Blockathon. Dzięki temu, że na wydarzeniu pojawią się specjaliści wyróżniający się wiedzą, różnych branż, wielu języków programowania, operujący wieloma technologiami szanse na zaskakujące rozwiązania rosną – dzięki połączeniu ich talentów.



TAGI:

Subskrybuj nasz NEWSLETTER!

Otrzymuj powiadomienia o nowościach wprost na swoją skrzynkę pocztową!

 

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

Zapisując się na pobranie raportu, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w niniejszym formularzu, przez Polski Instytut Transportu Drogowego, dalej jako „Administrator” w celach marketingowych oraz oświadczam, że jestem zainteresowany otrzymaniem informacji o aktualnych produktach i ofertach Administratora, tym samym wyrażając zgodę na przesyłanie przez Administratora na podane dane kontaktowe informacji handlowych, w szczególności w zakresie obejmującym kontakt drogą elektroniczną i/lub telefoniczną.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Polski Instytut Transportu Drogowego. Dane osobowe będą przetwarzane w celach niezbędnych do wysłania raportu, a w razie wyrażenia przez Państwa zgody, dane te będą przetwarzane w celach marketingowych, tj. skontaktowania się i przekazania informacji o ofertach i produktach Polski Instytut Transportu Drogowego lub partnerów raportu, tj. Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o., Transcash.eu S.A. oraz Trans.eu S.A. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania raportu. Podstawa prawna, cel, okres przetwarzania danych osobowych oraz uprawnienia przysługujące, a także inne ważne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych są szczegółowo określone w Polityce prywatności na stronie www.pitd.org.pl, kontakt mailowy: instytut@pitd.org.pl. Zgodę można wycofać w każdym czasie.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.