Autor: Anna Majowicz

Pewność i bezpieczeństwo załadunku – ReloFix

W przewozie transportowanych ładunków kluczowe jest ich zabezpieczenie. Jeśli towar jest niewłaściwie przewożony może ulec zniszczeniu. Stanowi to również zagrożenie dla kierowcy oraz innych uczestników ruchu drogowego.

Sposobów na zabezpieczenie ładunków w transporcie jest wiele – od pasów transportowych, przez maty antypoślizgowe, worki sztauerskie, belki rozporowe, po kurtyny termiczne. Mocowanie ładunku jest zależne przede wszystkim od jego rodzaju, wagi, gabarytów, a także od nadwozia samochodu przeznaczonego do transportu.

zabezpieczenie ładunku RELOPACK

Regulacje prawne

Normy dotyczące przewożenia ładunku określa Art. 61 Kodeksu Drogowego. Znajdują się w nim informacje m.in. o nieprzekraczalnej wadze całkowitej pojazdu i jego ładowności. Dodatkowo o rozłożeniu nacisku na osie, odpowiednim oznakowaniu towaru, jego maksymalnych wymiarach czy o przewozach gabarytów.

25 stycznia 2018 roku Minister Infrastruktury opublikował Rozporządzenie w sprawie sposobu przewozu ładunku. Określa ono jakimi metodami prawidłowo zabezpiecza się transport. Według rozporządzenia ładunek należy umieścić na podłodze przestrzeni ładunkowej pojazdu w sposób zapewniający jego stabilność poprzez równomierne rozłożenie ciężaru oraz jak najniższe położenie środka ciężkości ładunku. Należy także uwzględnić współczynnik tarcia oraz zrównoważenie sił wynikających z przyspieszenia lub hamowania. Ma to na celu, aby transportowany towar nie przechylił się, nie wywrócił ani nie przemieścił podczas jazdy.

Dla zwiększenia współczynnika tarcia pomiędzy podłogą przestrzeni ładunkowej a ładunkiem, albo pomiędzy częściami ładunku mogą być stosowane dodatkowe środki zabezpieczające ładunek. Rozmieszczenie i mocowanie ładunku powinno się każdorazowo sprawdzać podczas załadunku, przeładunku lub częściowego rozładunku. Dodatkowo także po gwałtownym hamowaniu oraz każdym zdarzeniu podczas jazdy, które mogło negatywnie oddziaływać na mocowanie ładunku. Ładunek mocuje się z zastosowaniem co najmniej jednej z następujących metod: ryglowania, blokowania miejscowego lub całościowego, mocowania za pomocą odciągów prostych oraz mocowania odciągiem przepasującym od góry.

->  Podatki z CPK będą większe niż z Okęcia? Terminale przeładunkowe wygenerowały 12,2 mld zł dla Polski

Mocowania ładunku według normy PN-EN 12195-1

Zastosowane metody mocowania ładunku powinny umożliwić spełnienie wymagań określonych w unijnej normie PN-EN 12195-1. Określa ona rodzaje elementów mocujących i obowiązuje nas od 2004 roku, czyli odkąd Polska dołączyła do Unii Europejskiej. Szczegółowe wytyczne zawarte w tej normie pozwalają na wyliczenie ilości koniecznych do użycia elementów mocujących wraz z siłą naciągu z jaką powinny działać. Uwzględniona jest tu siła bezwładności wynikająca z przyspieszania, hamowania i wchodzenia w zakręty pojazdu. Rozporządzenie o homologacji reguluje ilość zabezpieczeń, które muszą znajdować się na wyposażeniu aut użytkowych. W przypadku ładunków całopojazdowych przewoźnik dobiera odpowiedni środek transportu z właściwym wyposażeniem.

Kompleksowe rozwiązanie

Wytycznych odnośnie bezpiecznego mocowania ładunków w transporcie drogowym jest wiele i niestety często zdarza się, że przewoźnicy ich nie stosują. Tu z pomocą przychodzą rozwiązania Relopack. Głównym zajęciem firmy jest zabezpieczenie ładunków w transporcie, ale w obszarze jej działań jest także dystrybucja materiałów opakowaniowych oraz świadczenie usług w obrębie przenosin maszyn, urządzeń przemysłowych i całych linii produkcyjnych. Ładunki pakuje się zgodnie z uznanymi na całym świecie standardami.

Dlaczego to jest ważne? Jak wyjaśnia współtwórca i członek zarządu Relopack Solutions Sp. z o.o. Marcin Królski, każdy transport bez odpowiedniego zabezpieczenia, bez ochrony przeciw korozji czy uszkodzeniom mechanicznym, nie dotarłby bezpiecznie na miejsce.

– Naszą przewagą jest kompleksowość świadczonych usług. Wspólnie z partnerem Morską
Agencją Gdynia zapewniamy pełen łańcuch logistyczny w jakimkolwiek projekcie cargo, czyli
od momentu zorganizowania transportu poprzez pakowanie, magazynowanie, odprawę
celną, po dostarczenie do klienta docelowego – wskazuje.

Pakowanie eksportowe

Usługę pakowania Relopack wykonuje w dowolnym miejscu wyznaczonym przez klienta lub w jednej z pięciu lokalizacji: Gdańsku, Poznaniu, Warszawie, Krakowie i Gorlicach. Zgodnie z uznanymi na całym świecie standardami firma pakuje m.in.: maszyny i urządzenia przemysłowe, całe linie technologiczne, szafy sterownicze, konstrukcje stalowe, wielkogabarytowe zbiorniki, prasy hydrauliczne, turbiny, elementy dźwigów lub elektrowni wiatrowych, łodzie i pojazdy, ładunki ponadnormatywne i inne towary.

realizacje Relopack

Produkty opakowaniowe

Relopack oferuje najwyższej jakości środki antykorozyjne, pochłaniacze wilgoci, folie oraz opakowania drewniane. W asortymencie firmy znajdziemy wszelkie materiały, akcesoria oraz narzędzia do pakowania eksportowego. Towary pakowane w produkty Relopack wysyłane są do portów morskich i lotniczych na wszystkich kontynentach. Znajdują zastosowanie w różnych dziedzinach przemysłu i handlu.

->  Spedycja cyfrowa kluczem do konkurencyjności

Relokacje zakładów przemysłowych

Eksperci Relopack korzystając z wieloletniego doświadczenia pomogą zorganizować i kompleksowo przeprowadzić nawet najbardziej wymagającą relokację zakładu, linii technologicznej, czy pojedynczych maszyn.

– Kładziemy nacisk na profesjonalizm, bezpieczeństwo oraz terminowość wykonywanych przez nas prac – podkreśla Marcin Królski.

Usprawnienie procesów z aplikacją ReloFix

Relopack Sp. z o.o. poszczycić się może także rozwiązaniem, które da rynkowi pewność i bezpieczeństwo załadunku – aplikacją ReloFix.

aplikacja ReloFix

– Aplikacja ułatwi cały proces, ponieważ w jednoznaczny sposób opisuje i ilustruje odpowiednią metodę zabezpieczenia ładunku na jednostce transportowej. Wraz z doborem odpowiednich taśm spinających czy innych mocujących narzędzi, pokaże jak ten ładunek powinien być zabezpieczony, aby był po pierwsze bezpieczny, a po drugie zgodny z unijną dyrektywą transportową – zaznacza członek zarządu Relopack Solutions Sp. z o.o.

Unijna norma PN-EN 12195-1 jest zapisem matematycznych wzorów i wskazań, które trudno wprowadzić w życie. Aplikacja ReloFix z pewnością to ułatwi. Usprawni pracę nie tylko załadowcom, kierowcom czy firmom pakującym, ale również firmom ubezpieczeniowym tudzież takim, które nadzorują te procesy. Dzięki ReloFix bez problemu zweryfikują czy zadanie zostało przeprowadzone prawidłowo.

aplikacja ReloFix

Subskrybuj nasz NEWSLETTER!

Otrzymuj powiadomienia o nowościach wprost na swoją skrzynkę pocztową!

 

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

Zapisując się na pobranie raportu, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w niniejszym formularzu, przez Polski Instytut Transportu Drogowego, dalej jako „Administrator” w celach marketingowych oraz oświadczam, że jestem zainteresowany otrzymaniem informacji o aktualnych produktach i ofertach Administratora, tym samym wyrażając zgodę na przesyłanie przez Administratora na podane dane kontaktowe informacji handlowych, w szczególności w zakresie obejmującym kontakt drogą elektroniczną i/lub telefoniczną.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Polski Instytut Transportu Drogowego. Dane osobowe będą przetwarzane w celach niezbędnych do wysłania raportu, a w razie wyrażenia przez Państwa zgody, dane te będą przetwarzane w celach marketingowych, tj. skontaktowania się i przekazania informacji o ofertach i produktach Polski Instytut Transportu Drogowego lub partnerów raportu, tj. Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o., Transcash.eu S.A. oraz Trans.eu S.A. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania raportu. Podstawa prawna, cel, okres przetwarzania danych osobowych oraz uprawnienia przysługujące, a także inne ważne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych są szczegółowo określone w Polityce prywatności na stronie www.pitd.org.pl, kontakt mailowy: instytut@pitd.org.pl. Zgodę można wycofać w każdym czasie.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.