Miło nam poinformować, że zostaliśmy partnerem medialnym konferencji New Challenges’22, organizowanej przez dwumiesięcznik Transport Manager 1 marca br. w Novotel Centrum Katowice.
Będzie o czym mówić. Chociażby o pierwszych doświadczeniach przewoźników międzynarodowych z Pakietem Mobilności, po czterech tygodniach obowiązywania jego najbardziej rygorystycznych zapisów, ale nie tylko.
Uczestników konferencji powita transportowy gospodarz regionu, Kornelia Lewandowska, prezes Górnośląskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych.
ZAPISY
Zarządzanie zespołami pracowników
Zaplanowano kilka prelekcji traktujących o tzw. miękkich aspektach zarządzania, również w firmach transportowych. Dominik Skowroński z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, opowie jak rozniecić w pracownikach kreatywność, myślenie i działanie, czyli Design Thinking and Acting w branży TSL.
Stały prelegent konferencji Transport Managera, Krzysztof Sarnecki, założyciel firmy Quest Change Managers, przybliży pandemiczne wyzwania transportowo-logistyczne w 2022 r.
Mariusz Kołodziej właściciel firmy doradczej dla branży TSL – Upswing Optimize będzie starał się udowodnić, że dobrze zorganizowane i sprocesowane spotkania z pracownikami w firmie, to jedno z najprostszych i najskuteczniejszych narzędzi do zarządzania operacyjnego.
W gąszczu Pakietu Mobilności
Joanna Arendarska z Kancelarii Prawnej TSL Lawyers, przybliży jak zmienią się zasady przewozów „dostawczakami” pod jurysdykcją Pakietu Mobilności. Uczestnicy konferencji dowiedzą się, że „bus-transportowy” biznes jest coraz trudniejszy. Jedna z prelekcji będzie mówiła o tym, że Pakiet Mobilności wymusił zmiany w zakresie wynagradzania kierowców. Diety i ryczałty za noclegi nie mogą być już wypłacane kierowcom w transporcie międzynarodowym, zatem niezbędne jest dostosowanie regulaminu pracy i wynagradzania (firmy powyżej 50 pracowników) lub treści umów o pracę w mniejszych firmach. Dzięki temu kierowcy otrzymywać będą należne im wynagrodzenie, a pracodawcy nie będą ponosić zbędnych obciążeń fiskalnych. Podczas prelekcji przedstawione zostaną przykładowe rozwiązania i zapisy w regulaminie pracy i wynagradzania lub treść umowy o pracę, którą firmy transportowe mogą zastosować w swojej praktyce. W związku z Pakietem Mobilności powraca temat samozatrudniania kierowców w transporcie międzynarodowym. Czy może to być sposób na redukcję kosztów pracy kierowców – będzie rozważał Maciej Niedziałkowski z Kancelarii Prawnej Niedziałkowski & Partners S.K.A.
Fit for 55, Brexit i Nowy Polski Ład
Łukasz Chwalczuk z Kancelarii Prawnej Iuridica będzie analizował zagadnienie, czy kierowca jest zobowiązany wykonać załadunek lub rozładunek towaru i jaki ma to wpływ na odpowiedzialność nadawców? Natomiast w panelu dyskusyjnym omówione zostaną główne transportowe wyzwania w 2022 r., czyli nie tylko Pakiet Mobilności, ale również Fit for 55, Brexit, Nowy Polski Ład i inne. Niemieccy zleceniodawcy transportowi chcą przywłaszczyć sobie zwrot nienależnie naliczonego przewoźnikom Mautu. O tym, jak odpierać ich żądania opowie Martin Pfnür z Kancelarii Prawnej Pfnür Rechtsanwälte PartGmbB.
W wyniku opodatkowania spółek komandytowych oraz zmian podatkowych, które weszły w życie w 2022 r., konieczne jest zbudowanie najbardziej optymalnej struktury biznesu, dzięki której można nie tylko uniknąć podwyżki podatków, ale zapłacić mniej niż w poprzednich latach. Trzeba tylko dokonać odpowiednich zmian w strukturze biznesu.
Szczegóły przybliży prof. dr hab. Adam Mariański, doradca podatkowy i adwokat. Zarówno my, jak i redakcja Transport Managera zapraszamy do uczestnictwa w konferencji „New Challenges’22”. Spotkajmy się 1 marca w Katowicach.