Autor: Magdalena Puzyniak

Polska Logistycznym Hubem Europy – rejs po wiedzę

Zachód słońca, szum fal, rozmowy w ciekawym towarzystwie i mnóstwo atrakcji… Brzmi jak majówka? Prawie! Dokładnie przed samą majówką, bo 26 – 28 kwietnia 2023 r. odbyła się konferencja dla przewoźników “Polska Logistycznym Hubem Europy”. Wyjątkowa za sprawą współpracy Polskiego Instytutu Transportu Drogowego z firmą Polferries, dzięki której to wydarzenie odbyło się podczas przeprawy promowej z Gdańska do Szwecji.

Koszty ponoszone przez przewoźników

W środę, 26 kwietnia na promie “Nova Star”, należącym do Polferries trwały przygotowania do rejsu. Całe wydarzenie poprowadził Artur Olejniczak, kierownik działu marketingu w Wyższej Szkole Logistyki, w duecie z gospodynią konferencji – dr inż. Justyną Świebodą, prezes Polskiego Instytutu Transportu Drogowego. Jako pierwszy punkt w programie przewidziany był panel pt. “Jak zredukować koszty w transporcie drogowym?”. Eksperci i praktycy żywo dyskutowali o najlepszych sposobach na oszczędności w branży TSL, pod czujnym okiem Magdaleny Puzyniak, project manager PITD. Najważniejszym głosem tej dyskusji był głos przewoźników. To oni na co dzień pracują nad najlepszymi metodami rozwoju przedsiębiorstwa i optymalizacją zużycia zasobów.

Inwestycje w kierowców kluczowym elementem

Rozmówcy jednogłośnie stwierdzili, że należy mądrze inwestować w kierowców. To niezbędne ogniwo transportu. Częstsze powroty do domu, dofinansowanie wyjazdów, systemy premiowania i budowanie dobrej atmosfery w firmie – takie rozwiązania na zatrzymanie kierowców w firmie przytoczyli wspólnie: Łukasz Grajcar,  prezes zarządu firmy Imex Logistics Sp. z o.o. i Alicja Chodorowska, główny specjalista Departamentu Transportu w Zrzeszeniu Międzynarodowych Przewoźników Drogowych. Temat został także poruszony z perspektywy nowych technologii i rozwiązań (np. e-CMR), ekologii oraz optymalizacji ubezpieczeń przez ekspertów: prezes PITD – Justynę Świebodę, Regional Marketing Manager, Poland & EE Webfleet – Agnieszkę Szwaj, CRT Sales Manager Poland, Shell Polska Sp. o. o. – Michała Niemca oraz dyrektora ds. rozwoju biznesu MAK Ubezpieczenia – Michała Parola.

->  WARSZTATY DLA MANAGERÓW TRANSPORTU I LOGISTYKI #7

Bądź czujny i reaguj zgodnie z zaleceniami

Po części oficjalnej było także dużo przestrzeni do networkingu podczas Sunset Party, które zakończyło ten długi dzień pełen wrażeń. Drugiego dnia, zaraz po śniadaniu, odbyły się nasycone wiedzą warsztaty pt. “Efektywne zarządzanie odprawą celną w łańcuchu dostaw” prowadzone przez Joannę Porath – CEO AC Porath. Podczas warsztatów omówione zostały szczególnie istotne z punktu widzenia przewoźników przypadki i procedury celne. Najlepsza i zarazem najprostsza wskazówka, która wybrzmiała podczas warsztatów to czujność w reagowaniu na okoliczności i efektywna komunikacja z agencją celną. W samo południe statek dobił do portu w Nynäshamn, gdzie na uczestników czekał autokar do Sztokholmu. Kilka godzin zwiedzania najpopularniejszych miejsc z przewodniczką zostało zwieńczone szwedzką fiką – odpoczynkiem przy kawie i ciastku.

Co zapewni stabilność dostaw?

Tuż po powrocie na statek w kierunku Polski, uczestnicy zostali zaproszeni na drugi panel pt. “Jak zagwarantować stabilność dostaw w biznesie?” poprowadzony przez Annę Majowicz – dyrektor operacyjną PITD. Temat bez zaskoczenia znów skupił się na kierowcach, którzy są kluczem do stabilności dostaw. Szeroko został poruszony także temat wpływu wojny na Ukrainie na odprawy celne. Damian Swoboda – TMS Development Manager Betacom S.A., rozwinął temat w kierunku wykorzystania w tym celu nowych technologii. Wieczór po zakończonym panelu umilała muzyka na żywo.

Czy kara umowna była przyznana zasadnie?

Kolejnego poranka warsztaty o karach umownych w zleceniach transportowych poprowadził Maciej Maroszyk – dyrektor operacyjny TC Kancelarii Prawnej. Ukazywał przykłady obciążenia karą umowną z różnych perspektyw, omawiał wszelkie zależności. Był to czas zwłaszcza dla przewoźników, którzy aktywnie zadawali pytania, odnoszące się do sytuacji z życia codziennego firmy, a także udzielali odpowiedzi na przypadki poruszone w prezentacji.

Rejs zakończył się w południe, 28 kwietnia. Był to intensywny czas nawiązywania relacji biznesowych, zdobywania wiedzy i wymiany branżowych doświadczeń w niespotykanych okolicznościach – na morzu.

->  Etyka w branży transportowej
rejs promem konferencja

Subskrybuj nasz NEWSLETTER!

Otrzymuj powiadomienia o nowościach wprost na swoją skrzynkę pocztową!

 

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

Zapisując się na pobranie raportu, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w niniejszym formularzu, przez Polski Instytut Transportu Drogowego, dalej jako „Administrator” w celach marketingowych oraz oświadczam, że jestem zainteresowany otrzymaniem informacji o aktualnych produktach i ofertach Administratora, tym samym wyrażając zgodę na przesyłanie przez Administratora na podane dane kontaktowe informacji handlowych, w szczególności w zakresie obejmującym kontakt drogą elektroniczną i/lub telefoniczną.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Polski Instytut Transportu Drogowego. Dane osobowe będą przetwarzane w celach niezbędnych do wysłania raportu, a w razie wyrażenia przez Państwa zgody, dane te będą przetwarzane w celach marketingowych, tj. skontaktowania się i przekazania informacji o ofertach i produktach Polski Instytut Transportu Drogowego lub partnerów raportu, tj. Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o., Transcash.eu S.A. oraz Trans.eu S.A. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania raportu. Podstawa prawna, cel, okres przetwarzania danych osobowych oraz uprawnienia przysługujące, a także inne ważne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych są szczegółowo określone w Polityce prywatności na stronie www.pitd.org.pl, kontakt mailowy: instytut@pitd.org.pl. Zgodę można wycofać w każdym czasie.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.