Autor: Anna Majowicz

Raport ,,Ostatnia mila dla e-commerce”. Premiera

Raport ,,Ostatnia mila dla e-commerce”, przygotowany przez Polski Instytut Transportu Drogowego wraz z OTIMO i Last Mile Experts odpowiada na wiele pytań dotyczących problemów i wyzwań na ostatniej mili e-commerce. Opracowanie odnosi się do dostaw OOH, branży kurierskiej, rosnących problemów z umieszczeniem automatów paczkowych w przestrzeni publicznej, optymalizacji procesów, ekologicznego wymiaru transportu i jego wpływu na globalne ocieplenie.

Pobierz BEZPŁATNY raport „Ostatnia mila dla e-commerce”

raport ostatnia mila dla e-commerce
Raport „Ostatnia mila dla e-commerce” jest już do pobrania.

Ostatnia mila generuje ponad 50% wszystkich kosztów

Europejski rynek e-commerce rozwija się najszybciej, a Polska z dwucyfrowymi wzrostami plasuje się na zaszczytnym pierwszym miejscu. Biorąc pod uwagę ciągły dynamiczny rozwój tego rynku, rośnie zapotrzebowanie na przewoźników, magazyny i centra logistyczne. Wszystkie wymienione potrzeby wpływają na rozwój logistyki ostatniej mili, czyli końcowy proces dostawy zamówienia w sklepie internetowym. Ten końcowy etap okazuje się najbardziej istotny, kosztowny i skomplikowany w całym procesie logistycznym. Wynika to m.in. z uwarunkowań prowadzenia działalności logistycznej w centrach miast, czy rosnącej roli rynku e-commerce. Z szacunków angielskiego instytutu badawczego Transport Intelligence wynika, że w 2021 roku aż 53% kosztów logistycznych po stronie sprzedawców było generowanych właśnie na ostatniej mili, pozostałe 47% dotyczyło innych etapów realizacji zamówień.

Dalszy rozwój e-commerce jest nieunikniony

W 2021 r. wartość europejskiego rynku KEP przekroczyła 10,6 mld paczek i ponad 80 mld Euro, a eksperci szacują, że wolumen przesyłek podwoi się w ciągu kolejnych 3-4 lat. Według badań i statystyk dostępnych w przestrzeni publicznej, wzrost internetowej sprzedaży detalicznej w Polsce jest szybszy niż w Europie. Tempo wynika w dużej mierze z faktu, iż w Polsce wciąż mamy mniejszy udział internetowej sprzedaży detalicznej w porównaniu do całkowitej sprzedaży detalicznej niż odsetek rejestrowany w Europie. Z tego też powodu dynamika sprzedaży internetowej w Polsce jest dwukrotnie wyższa niż średnia europejska.

POBIERZ bezpłatny raport

Partnerzy medialni

Trans.Info, EuroLogistics, Nowoczesny Magazyn, Transport Manager, Logistics Manager, Logistyka a Jakość, Logistyka, Glob Kurier, Obserwator Logistyczny, Log24, Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny, etransport.pl.

->  Handel z Chinami - możliwości dla branży TSL

Zachęcamy do lektury raportów PITD

Ostatnia mila raport

Subskrybuj nasz NEWSLETTER!

Otrzymuj powiadomienia o nowościach wprost na swoją skrzynkę pocztową!

 

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

Zapisując się na pobranie raportu, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w niniejszym formularzu, przez Polski Instytut Transportu Drogowego, dalej jako „Administrator” w celach marketingowych oraz oświadczam, że jestem zainteresowany otrzymaniem informacji o aktualnych produktach i ofertach Administratora, tym samym wyrażając zgodę na przesyłanie przez Administratora na podane dane kontaktowe informacji handlowych, w szczególności w zakresie obejmującym kontakt drogą elektroniczną i/lub telefoniczną.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Polski Instytut Transportu Drogowego. Dane osobowe będą przetwarzane w celach niezbędnych do wysłania raportu, a w razie wyrażenia przez Państwa zgody, dane te będą przetwarzane w celach marketingowych, tj. skontaktowania się i przekazania informacji o ofertach i produktach Polski Instytut Transportu Drogowego lub partnerów raportu, tj. Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o., Transcash.eu S.A. oraz Trans.eu S.A. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania raportu. Podstawa prawna, cel, okres przetwarzania danych osobowych oraz uprawnienia przysługujące, a także inne ważne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych są szczegółowo określone w Polityce prywatności na stronie www.pitd.org.pl, kontakt mailowy: instytut@pitd.org.pl. Zgodę można wycofać w każdym czasie.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.