Raport ,,Ostatnia mila dla e-commerce”, przygotowany przez Polski Instytut Transportu Drogowego wraz z OTIMO i Last Mile Experts odpowiada na wiele pytań dotyczących problemów i wyzwań na ostatniej mili e-commerce. Opracowanie odnosi się do dostaw OOH, branży kurierskiej, rosnących problemów z umieszczeniem automatów paczkowych w przestrzeni publicznej, optymalizacji procesów, ekologicznego wymiaru transportu i jego wpływu na globalne ocieplenie.
Pobierz BEZPŁATNY raport „Ostatnia mila dla e-commerce”
Ostatnia mila generuje ponad 50% wszystkich kosztów
Europejski rynek e-commerce rozwija się najszybciej, a Polska z dwucyfrowymi wzrostami plasuje się na zaszczytnym pierwszym miejscu. Biorąc pod uwagę ciągły dynamiczny rozwój tego rynku, rośnie zapotrzebowanie na przewoźników, magazyny i centra logistyczne. Wszystkie wymienione potrzeby wpływają na rozwój logistyki ostatniej mili, czyli końcowy proces dostawy zamówienia w sklepie internetowym. Ten końcowy etap okazuje się najbardziej istotny, kosztowny i skomplikowany w całym procesie logistycznym. Wynika to m.in. z uwarunkowań prowadzenia działalności logistycznej w centrach miast, czy rosnącej roli rynku e-commerce. Z szacunków angielskiego instytutu badawczego Transport Intelligence wynika, że w 2021 roku aż 53% kosztów logistycznych po stronie sprzedawców było generowanych właśnie na ostatniej mili, pozostałe 47% dotyczyło innych etapów realizacji zamówień.
Dalszy rozwój e-commerce jest nieunikniony
W 2021 r. wartość europejskiego rynku KEP przekroczyła 10,6 mld paczek i ponad 80 mld Euro, a eksperci szacują, że wolumen przesyłek podwoi się w ciągu kolejnych 3-4 lat. Według badań i statystyk dostępnych w przestrzeni publicznej, wzrost internetowej sprzedaży detalicznej w Polsce jest szybszy niż w Europie. Tempo wynika w dużej mierze z faktu, iż w Polsce wciąż mamy mniejszy udział internetowej sprzedaży detalicznej w porównaniu do całkowitej sprzedaży detalicznej niż odsetek rejestrowany w Europie. Z tego też powodu dynamika sprzedaży internetowej w Polsce jest dwukrotnie wyższa niż średnia europejska.
POBIERZ bezpłatny raport
Partnerzy medialni
Trans.Info, EuroLogistics, Nowoczesny Magazyn, Transport Manager, Logistics Manager, Logistyka a Jakość, Logistyka, Glob Kurier, Obserwator Logistyczny, Log24, Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny, etransport.pl.