Autor: Anna Majowicz

#RatujBiznes

Polscy przedsiębiorcy jako jedni z pierwszych w Europie zaczęli odczuwać skutki gospodarcze pandemii koronawirusa. Aby pomóc im przetrwać ten trudny okres Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców rozpoczyna akcję #RatujBiznes.

Zaangażowanie w przeciwdziałanie rozpowszechnianiu się pandemii koronawirusa to sprawdzian odpowiedzialności dla całego społeczeństwa. Biuro Rzecznika MŚP ze względu na swoją misję jest szczególnie zaangażowane w opiekę nad przedsiębiorcami.

– Zdajemy sobie sprawę z tego, jak trudna jest obecna sytuacja polskich przedsiębiorców. Wielu z nich czeka na wejście w życie programu Tarczy Antykryzysowej. Ponieważ każdy dzień jest tu na wagę złota, postanowiliśmy zainicjować akcję #RatujBiznes – mówi Jacek Cieplak, Z-ca Rzecznika MŚP. Jak opowiada Polskiemu Instytutowi Transportu Drogowego, akcja polegać ma na informowaniu przedsiębiorców o przysługujących im możliwościach w zakresie zwrócenia się o pomoc, wsparcie, ulgę lub zwolnienie w sytuacji różnorakich należności publicznoprawnych. – Mówimy tu o wszystkich zobowiązaniach, od ubezpieczeń społecznych, przez podatkowe, po samorządowe. Na naszej stronie załączyliśmy wszystkie niezbędne informacje i wnioski, które dzisiaj, na obecny stan prawny, możemy składać. W momencie, kiedy Tarcza Antykryzysowa wejdzie w życie, dołączymy wszystkie wzmianki o tych wnioskach – dodaje Jacek Cieplak. 

Ponadto, Biuro Rzecznika MŚP zaprosiło do współpracy kancelarie prawne i podatkowe, które nieodpłatnie pomogą mikro, małym i średnim przedsiębiorcom przygotować i złożyć odpowiednie wnioski. 

– Wysłaliśmy oficjalne pisma do trzech organizacji samorządów zawodowych, czyli do Naczelnej Rady Adwokackiej, Krajowej Izby Doradców Podatkowych oraz Krajowej Izby Radców Prawnych. W niespełna godzinę od zainaugurowania akcji #RatujBiznes zgłosiło się kilkadziesiąt kancelarii. Już teraz dziękujemy wszystkim, którzy włączą się w naszą inicjatywę, bo wiemy, że wniosków będzie przybywać – mówi Kamil Rybikowski, radca Rzecznika MŚP.

Jak zaznacza Marcin Wolak, prezes Polskiego Instytutu Transportu Drogowego, przedsiębiorstwa – zwłaszcza te o małej i średniej skali działania – zwykle nie dysponują wystarczającymi zasobami, by móc pozwolić sobie na porady prawne, szczególnie w obecnej sytuacji. Dlatego niezwykle cenne są inicjatywy, takie jak akcja #RatujBiznes. – Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią trzon polskiej gospodarki, a w samej branży transportu drogowego to ponad 95% rynku. Oferta kierowana jest również do niewielkich, rodzinnych firm. W interesie każdego z nas jest udzielenie przedsiębiorcom fachowego wsparcia w tych trudnych czasach – akcentuje prezes Polskiego Instytutu Transportu Drogowego.

->  Ładunki specjalne pod specjalnym nadzorem

Więcej informacji na temat akcji #RatujBiznes oraz możliwości przyłączenia się do niej znajdziecie Państwo pod adresem e-mail: ratujbiznes@rzecznikmsp.gov.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu  507 432 479 (poniedziałek-piątek 8:30-16:30).

Subskrybuj nasz NEWSLETTER!

Otrzymuj powiadomienia o nowościach wprost na swoją skrzynkę pocztową!

 

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

Zapisując się na pobranie raportu, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w niniejszym formularzu, przez Polski Instytut Transportu Drogowego, dalej jako „Administrator” w celach marketingowych oraz oświadczam, że jestem zainteresowany otrzymaniem informacji o aktualnych produktach i ofertach Administratora, tym samym wyrażając zgodę na przesyłanie przez Administratora na podane dane kontaktowe informacji handlowych, w szczególności w zakresie obejmującym kontakt drogą elektroniczną i/lub telefoniczną.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Polski Instytut Transportu Drogowego. Dane osobowe będą przetwarzane w celach niezbędnych do wysłania raportu, a w razie wyrażenia przez Państwa zgody, dane te będą przetwarzane w celach marketingowych, tj. skontaktowania się i przekazania informacji o ofertach i produktach Polski Instytut Transportu Drogowego lub partnerów raportu, tj. Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o., Transcash.eu S.A. oraz Trans.eu S.A. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania raportu. Podstawa prawna, cel, okres przetwarzania danych osobowych oraz uprawnienia przysługujące, a także inne ważne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych są szczegółowo określone w Polityce prywatności na stronie www.pitd.org.pl, kontakt mailowy: instytut@pitd.org.pl. Zgodę można wycofać w każdym czasie.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.