Autor: Anna Majowicz

Dwa kroki by poprawić sytuację na przejściach granicznych

W związku z wprowadzeniem dodatkowych kontroli na polskich granicach tworzą się coraz większe zatory, które utrudniają nie tylko powrót do domu osób indywidualnych, ale przede wszystkim sprawną i terminową realizację transportu ładunków.

Negatywny wpływ na tempo przewozów ma również fakt wprowadzania kontroli na innych granicach pomiędzy krajami UE, gdzie również pojawiają się korki.

Tysiące ciężarówek zablokowanych na przejściach granicznych, przekłada się również na mniejszą dostępność przestrzeni ładunkowej na rynku przewozów co jeszcze bardziej pogarsza i tak ciężką już sytuację w łańcuchu dostaw.

Jako Polski Instytut Transportu Drogowego rekomendujemy by przede wszystkim:

  • Na przejściach granicznych wydzielić oddzielne pasy ruchu dla ruchu pasażerskiego i towarowego przy czym ten drugi z dodatkowym podziałem na towar szybko psujący się (m.in. towary spożywcze) i pozostały – podział i informacja o wydzielonych pasach ruchu powinny znaleźć się w odległości już kilkunastu kilometrów od punktów kontroli,
  • Wprowadzić możliwość wypełnienia zdigitalizowanej wersji Karty Lokalizacyjnej powszechnie dostępnej z urządzeń mobilnych, jako alternatywy do karty drukowanej (błędy, braki i późno wręczane egzemplarze do wypełnienia znacznie wpływają na wydłużenie czasu kontroli).

Cyfrowa wersja Karty Lokalizacyjnej w chwili panującej pandemii, posiada również szczególną zaletę związaną z bezpieczeństwem – jej wypełnienie, kontrola i weryfikacja może się odbywać całkowicie bezkontaktowo pomiędzy podróżującym, a kontrolującym.

->  Interwencja Rzecznika MŚP w sprawie ustawy SENT

Subskrybuj nasz NEWSLETTER!

Otrzymuj powiadomienia o nowościach wprost na swoją skrzynkę pocztową!

 

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

Zapisując się na pobranie raportu, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w niniejszym formularzu, przez Polski Instytut Transportu Drogowego, dalej jako „Administrator” w celach marketingowych oraz oświadczam, że jestem zainteresowany otrzymaniem informacji o aktualnych produktach i ofertach Administratora, tym samym wyrażając zgodę na przesyłanie przez Administratora na podane dane kontaktowe informacji handlowych, w szczególności w zakresie obejmującym kontakt drogą elektroniczną i/lub telefoniczną.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Polski Instytut Transportu Drogowego. Dane osobowe będą przetwarzane w celach niezbędnych do wysłania raportu, a w razie wyrażenia przez Państwa zgody, dane te będą przetwarzane w celach marketingowych, tj. skontaktowania się i przekazania informacji o ofertach i produktach Polski Instytut Transportu Drogowego lub partnerów raportu, tj. Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o., Transcash.eu S.A. oraz Trans.eu S.A. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania raportu. Podstawa prawna, cel, okres przetwarzania danych osobowych oraz uprawnienia przysługujące, a także inne ważne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych są szczegółowo określone w Polityce prywatności na stronie www.pitd.org.pl, kontakt mailowy: instytut@pitd.org.pl. Zgodę można wycofać w każdym czasie.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.