RESPECT MY WAY to kampania Polskiego Instytutu Transportu Drogowego stworzona we współpracy z InPost, TVM Transport & Logistics oraz Transsped.
RESPECT MY WAY – o kampanii
Celem kampanii jest zachęcenie młodych ludzi od wykonywania zawodu kierowcy. Chcemy pokazać, że mimo iż zawód nie należy do najłatwiejszych, można z niego czerpać szereg korzyści. To satysfakcjonujące zajęcie dla osób ceniących wolność i lubiących podróże.
Na polskim rynku brakuje dziś ok. 150 tys. kierowców zawodowych. Dlatego należy szanować tych, którzy ten zawód wykonują. Pokażemy z czym kierowcy muszą się mierzyć w codziennej pracy i że jeśli ich zabraknie, zastaniemy puste półki w sklepach.
Wskażemy przyszłym truckerom możliwości wykonywania zawodu. Wybór przewoźnika, floty – lekkiej czy ciężkiej, a także miejsce wykonywania pracy – w kraju lub za granicą.
RESPECT MY WAY – historie
Pokażemy ciekawe historie kierowców zawodowych. Dlaczego zdecydowali się na ten zawód, z jakimi trudnościami się mierzą, co podoba im się w wykonywanej pracy. Co sprawia im największą satysfakcję. Powstaną artykuły i podcasty na Spotify.
RESPECT MY WAY – co Ty możesz zrobić?
Z badań ankietowych wśród kierowców zawodowych wynika, że często są oni źle traktowani na drogach. Mając świadomość ogromnej luki kadrowej powinniśmy wspierać kierowców w codziennej pracy. Nie pokazujmy złości, kiedy wyprzedzają inne pojazdy – zdajmy sobie sprawę z tego, że muszą dojechać na czas na rozładunek. Pokażmy im wsparcie, kiedy stoją w długich kolejkach na granicy, chociażby poprzez przekazanie butelki wody. Okażmy im szacunek. To małe kroki, ku dużym zmianom.