Autor: Anna Majowicz

Rynek magazynowy w dobie koronawirusa

Gospodarka odczuwa bolesne skutki pandemii, ale czas kryzysu choć dla jednych zagrożeniem, dla innych może być szansą. Sektor nieruchomości logistycznych, który nie pozostał nietknięty przez koronawirusa, dostał też swoje szanse, a to m.in. dzięki nagłym zmianom zachowań konsumentów.

– Od momentu wybuchu epidemii koronawirusa w Polsce widać znaczące pobudzenie w branży e-commerce. Sklepy internetowe przeżywają oblężenie, ponieważ zakupy zamiast stacjonarnie, robione są w sieci. Właściciele sklepów internetowych robią wszystko, by lokować swoje towary jak najbliżej klientów, skracając tym samym czas realizacji dostaw – mówi Patrycja Rubik, prezes WAREH.COM, platformy, która umożliwia odnalezienie i błyskawiczne zarezerwowanie wolnych powierzchni magazynowych w krajach Unii Europejskiej, na krótkie bądź długie terminy. – Istnieje duże prawdopodobieństwo, że kiedy już uporamy się z pandemią, przynajmniej część konsumentów, którzy obecnie ze względów bezpieczeństwa dokonują zakupów online, pozostaną w sieci – dodaje. 

Obecny kryzys może zmienić postrzeganie logistyki magazynowej, która stanie się elementem przewagi konkurencyjnej. Zdaniem Patrycji Rubik dla łańcucha dostaw najważniejsza jest stabilność. – Może się okazać, że część firm nauczona bolesnym „koronnym doświadczeniem” przeniesie produkcję z Azji do Europy, aby być bliżej konsumentów. Na wagę złota mogą okazać się dostawcy czy podwykonawcy z Europy, którzy będą gwarantem płynności łańcucha dostaw – mówi wrocławianka i dodaje, że dla rynku magazynowego nowe okoliczności to jednak nie tylko szanse, ale i zagrożenia. – Prawdopodobnie deweloperzy powierzchni magazynowych będą budować mniej lub skupiać się na budowach na zlecenie konkretnego klienta. Firmy, które miały w planach większe inwestycje, najpewniej odłożą je w czasie, aby zmniejszyć ryzyko niepowodzeń. Trzeba również pamiętać o tym, że rynek jest zróżnicowany. Są branże, które rosną w czasie obecnego kryzysu, ale są i takie, które upadają. Jedne fabryki wstrzymują produkcję, inne działają ze zdwojoną siłą. Ponadto zauważamy drobne zmiany w obecnym funkcjonowaniu magazynów. Część z nich przyjmuje towary tylko od swoich stałych klientów. Zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe na wynajem wciąż występuje, pojawiły się jednak nowe  powody tego zapotrzebowania – zaznacza.

->  Kierowca zawodowy lojalny wobec solidnej firmy

– Sytuacja związana z pandemią koronawirusa jest bezprecedensowa i wpłynęła na całą gospodarkę. Nie wiemy jak szybko uporamy się z wirusem. Wiemy, w jakim punkcie jesteśmy dziś, ale w jakiej sytuacji znajdzie się sektor magazynowy za kilka miesięcy – czas pokaże. Z pewnością jednak nie wrócimy do stanu sprzed epidemii. Teraz jest czas na poważne zrewidowanie swoich działań i strategii. Czas kryzysu to szansa dla tych, którzy potrafią szybko dostrzec nowe możliwości i przystosować się do zmian – podkreśla prezes platformy magazynowej WAREH.COM.

Subskrybuj nasz NEWSLETTER!

Otrzymuj powiadomienia o nowościach wprost na swoją skrzynkę pocztową!

 

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

Zapisując się na pobranie raportu, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w niniejszym formularzu, przez Polski Instytut Transportu Drogowego, dalej jako „Administrator” w celach marketingowych oraz oświadczam, że jestem zainteresowany otrzymaniem informacji o aktualnych produktach i ofertach Administratora, tym samym wyrażając zgodę na przesyłanie przez Administratora na podane dane kontaktowe informacji handlowych, w szczególności w zakresie obejmującym kontakt drogą elektroniczną i/lub telefoniczną.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Polski Instytut Transportu Drogowego. Dane osobowe będą przetwarzane w celach niezbędnych do wysłania raportu, a w razie wyrażenia przez Państwa zgody, dane te będą przetwarzane w celach marketingowych, tj. skontaktowania się i przekazania informacji o ofertach i produktach Polski Instytut Transportu Drogowego lub partnerów raportu, tj. Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o., Transcash.eu S.A. oraz Trans.eu S.A. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania raportu. Podstawa prawna, cel, okres przetwarzania danych osobowych oraz uprawnienia przysługujące, a także inne ważne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych są szczegółowo określone w Polityce prywatności na stronie www.pitd.org.pl, kontakt mailowy: instytut@pitd.org.pl. Zgodę można wycofać w każdym czasie.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Polski Instytut Transportu Drogowego oraz partnerów moich danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.