Z raportu „Zarobki kierowców zawodowych w Polsce”, autorstwa Polskiego Instytutu Drogowego wynika, że 47,1% przewoźników poszukuje kierowców zawodowych za pośrednictwem serwisów internetowych z pracą. Z powodu narastającego braku personelu, częsta rekrutacja w firmach z branży TSL stała się już koniecznością. Jak usprawnić ten proces, aby nowy kierowca pojawił się szybko u pracodawcy i co najważniejsze posiadał właściwe kwalifikacje zawodowe?
Jedną z najczęściej wskazywanych przez samych truckerów zalet ich pracy, jest poczucie wolności, które daje im podróżowanie. Dlaczego zatem nie spróbować pójść o krok dalej, w taki sposób, aby samemu określać preferencje i partnera do pracy? Osobiście wybrać długość trasy. Na samym końcu określając też rodzaj zawieranej umowy. Jedni kierowcy będą szukali umowy o pracę a inni podpiszą dobrze płatny kontrakt, na konkretny przejazd. Platforma ja\-pojade.pl, wpisuje się doskonale w ideę kierowców freelancerów, a także staje się istotnym orężem w walce o ciągłe uzupełnianie braków personelu firm TSL.
> Platforma ja\-pojade.pl, to aplikacja mobilna pozwalająca, przy użyciu jedynie telefonu, na dotarcie do konkretnych ofert z branży TSL. Jej bezpłatna wersja jest przeznaczona dla kierowców, poszukujących zleceń, czy chcących związać się dłużej z konkretną firmą. Opcję odpłatną dedykujemy dla przewoźników, poszukujących zastępstw krótkookresowych lub pracowników na stałe. W obu przypadkach należy założyć darmowe konto.
>
>
> wyjaśnia Mateusz Chrzanowski – prezes platformy ja\-pojade.pl
Dobrze działająca aplikacja powinna opierać się na właściwej selekcji, uczestniczących w niej podmiotów.
> Podstawą jest właściwa weryfikacja danych. Dokonują ją administratorzy platformy. Każdy kierowca, zanim rozpocznie swoją aktywność, musi wpierw przedstawić stosowne dokumenty, potwierdzające posiadane uprawnienia zawodowe. Z kolei wiarygodność pracodawców weryfikowana jest o rejestr przedsiębiorców, poprzez numer NIP.
>
>
> wskazuje Mateusz Chrzanowski
Procedury pozwalają na zbudowania zaufania pomiędzy partnerami już w początkowym stadium ofertowania. Po przejściu pierwszego etapu, kierowcy dostają możliwość wgrywania swoich referencji zawodowych, a także są uprawnieni do bonusów, jakie daje im posiadanie konta na platformie.
\-\> Gdzie jesteśmy na tle Europy?
Kierowcy, poprzez swoje indywidualne konta, stają się częścią społeczności truckerów, przypominającej portal społecznościowy, widocznej dla potencjalnych pracodawców. Firmy wystawiają swoje oferty, wraz z ich dokładną charakterystyką, na które truckerzy mogą bezpośrednio aplikować. Dalej następuje wewnętrzna procedura rekrutacyjna, przyjęta w danej firmie. Do wybranej osoby wysyłane jest powiadomienie o zawarciu umowy lub kontraktu. Formalności w postaci umów generowane są automatycznie poprzez platformę.
> Umowy zawiera się jednorazowo, zawsze bezpośrednio między kierowcą a pracodawcą. Specyfiką działalności ja\-pojade.pl jest fakt, że nie jest to agencja pośrednictwa pracy, a platforma wymiany ofert i wsparcia. Pozwala to pracodawcy, znacząco obniżyć koszt prowizji od zawarcia zlecenia w agencjach, gdzie stawki są nawet kilka razy większe.
>
>
> dodaje Mateusz Chrzanowski
Kierowca staje się samodzielnym podmiotem w relacjach z pracodawcą. Platforma oferuje mu także wsparcie, mogące zwiększyć jego atrakcyjność dla potencjalnych firm, w przypadku poszukiwania zatrudnienia w takiej formie.
> Z chwilą podjęcia zlecenia kierowca uzyskuje możliwość mobilnego raportowania o przebiegu zlecenia. Oferujemy mu także ubezpieczenie OC za powierzone mienie do wartości 50 tys. złotych. Obejmuje ono wszelkie uszkodzenia pojazdu.
>
>
> wylicza Mateusz Chrzanowski
W niedalekiej perspektywie czasu pojawi się opcja „safe\-truck”, raportująca wraz z załącznikami fotograficznymi, zdanie pojazdu. Wszystko wyeksportowane do wygodnego pliku PDF, w celu dokładnych oględzin stanu pojazdu. W rozszerzonej wersji „pro”, aplikacja automatyczne będzie wysyłała raport, na wskazany przez przewoźnika adres e\-mail.
> Dodatkowo będzie on przechowywany na serwerach ja\-pojade.pl, z możliwością wglądu przez przewoźnika w dowolnym czasie, bezpośrednio z poziomu tzw. chmury danych.
>
>
> zapewnia Mateusz Chrzanowski
Mobilne rozwiązania, dzięki swej prostocie, szybkości działania oraz unikaniu nadmiernych procedur, są szansą na załagodzenie niedoborów kierowców.
> Platformę dedykuje się szerokiemu spektrum firm z branży TSL. Na krótszych dystansach, głównie w przewozach krajowych, ułatwia znalezienie zastępstwa. Dobrym przykładem są wahadła linii kurierskich oraz wahadła międzymagazynowe. Samemu zdarzało mi się na podobnych odcinkach prowadzić pojazd ciężarowy, zatrudniając się jako kierowca na zastępstwo. W przypadku przewozów międzynarodowych (między 1\-2 tygodnie) pracodawcy szukają raczej kogoś na stałe. Na platformie ja\-pojade.pl dostępne są do wyboru ogłoszenia na wszystkich, wskazanych relacjach.
>
>
> reasumuje Mateusz Chrzanowski