W związku z dynamicznie zmieniającą się sytuacją związaną z pandemią i w trosce o Państwa bezpieczeństwo jesteśmy zmuszeni przenieść do sieci konferencję ,,Polska logistycznym hubem Europy”, która miała odbyć się 15 października br. w Hotelu Marriott w Warszawie.
Program pozostaje bez zmian, za to nie ma ograniczeń osób, które mogą uczestniczyć w spotkaniu!
Na konferencję składa się prezentacja oraz trzy panele dyskusyjne. Pierwszy panel przybliży wyzwania związane z transportem intermodalnym, drugi dotknie tematu cyfryzacji w obszarze logistyki, natomiast trzeci poświęcony zostanie konkurencyjności branży TSL, ze szczególnym uwzględnieniem transportu drogowego.
Niezbędnym elementem do rozwoju transportu intermodalnego jest efektywne wykorzystanie połączeń kolejowych. Niska prędkość handlowa i dostępność do infrastruktury to problemy, z którymi od wielu lat borykają się przewoźnicy kolejowi w Polsce.
Podczas panelu prelegenci będą mówić o nowych technologiach i rewolucyjnych rozwiązaniach, jakie zostały wdrożone, aby wzmocnić rolę transportu kolejowego, a tym samym transportu intermodalnego w Polsce.
W listopadzie wchodzi w życie IV pakiet kolejowy. Czy jest on szansą, czy zagrożeniem dla polskich przewoźników? Czy będzie to krok do tego, aby Polska stała się Logistycznym Hubem Europy?
Prowadzący: Mateusz Izydorek, dyrektor Biura Klastra ,,Luxtorpeda 2\.0”
Udział w panelu potwierdzili:
Czesław Warsewicz, prezes zarządu PKP Cargo
Krzysztof Celiński, prezes zarządu Siemens Mobility
Marcin Żurowski – dyrektor Terminalu Intermodalnego, Clip Group
Dariusz Stefański – prezes zarządu PCC Intermodal
Zarządzanie informacją i danymi w myśl idei przemysłu 4\.0 jest nieodłącznym elementem rozwoju w każdej branży. Bez cyfryzacji nie można mówić o rozwoju transportu, ale czy cyfryzacja w logistyce i transporcie przebiega wystarczająco szybko?
Mówi się, że pandemia miała wpływ na dzielenie się informacjami w łańcuchu dostaw. Ale czy na pewno? Czy wzrost zainteresowania cyfrowymi rozwiązaniami, konkretnym oprogramowaniem czy aplikacjami jest realny, a może to tylko slogany? Przepisy dotyczące elektronicznego listu przewozowego e\-CMR na poziomie międzynarodowym istnieją od 12 lat, a jednak nadal 99% transportu drogowego odbywa się przy użyciu druków które mają już ponad pół wieku.
\-\> Gotowość do inwestowania i ponoszenia większego ryzyka \- nie bać się zmianyCzy istnieją systemy wspomagające czas pracy operatorów maszyn, środków transportu, kierowców czy maszynistów? W jaki sposób branża TSL jest do nich nastawiona? Czy jest chętna do ich wdrożenia?
Prowadzący: Szymon Knychalski, redaktor naczelny Trans.Info
Udział w panelu potwierdzili:
Marek Harasny – dyrektor Departamentu Logistyki i Spraw Celnych w KGHM
Rafał Urbańczyk – Business Development Manager Comp S.A.
Tomasz Wosiński – Territory Manager, Oracle
Magdalena Magnuszewska – prezes zarządu Inelo
Transport ma strategiczne znaczenie dla gospodarki narodowej. Polska, która od 16 lat jest członkiem Unii Europejskiej, stała się potentatem transportu drogowego w Europie. Obecnie aż 30% przewoźników międzynarodowych na terenie UE obsługują przedsiębiorcy znad Wisły. Ale czy to wyłącznie powód do radości?
Podczas panelu chcemy skupić uwagę na przewoźnikach, a także na tym w jaki sposób budować konkurencyjność w obecnych czasach. Nie tylko związanych z sytuacją spowolnienia gospodarczego wywołanego pandemią czy wchodzących w życie przepisów Pakietu Mobilności. Chcemy przede wszystkim porozmawiać o roli polskiej branży transportu, która bardzo często sprowadza się do roli wyłącznie podwykonawców.
Zatem czy mamy szansę na zbudowanie silnego, globalnego podmiotu, który będzie w stanie konkurować na światowych rynkach z największymi operatorami logistycznymi? Czy państwo ma narzędzia do tego, aby stymulować polski biznes do konsolidowania sił? A może są inne drogi do budowania konkurencyjności? Jakie wyzwania przed nami stoją? W jaki sposób Pakiet Mobilności ukształtuje rynek i czy jego zastosowanie wpłynie na konkurencyjność branży?
Prowadzący:Robert Przybylski, redaktor Rzeczpospolitej
Udział w panelu potwierdzili:
Marcin Wolak, prezes Polskiego Instytutu Transportu Drogowego
Artur Jadeszko, prezes zarządu ATC\-Cargo
dr hab. Halina Brdulak, prof. SGH
Paweł Trębicki – Dyrektor Generalny i Wiceprezes, Raben Transport