Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego, polska branża TSL zatrudniała na koniec grudnia 2021 r. aż 951 tys. osób, wypracowując tym samym 5,7% PKB. Rok 2022 nie sprzyjał w stabilnym prowadzeniu firmy.
Pakiet mobilności zdominował pierwsze miesiące i wymusił na całej branży działanie w nowych realiach, w szczególności podnosząc koszty pracy, wzmagając liczbę procedur, a także utrudniając realizację przewozów typu cross-trade i kabotaż na obszarze Unii Europejskiej.
24 lutego doszło także do wybuchu wojny w Ukrainie, która w znaczny sposób przetasowała szlaki komunikacyjne i relacje handlowe ze Wschodem. Najbardziej widocznym skutkiem wojny był szybki odpływ dużej liczby kierowców zawodowych z Ukrainy, stanowiących znaczący odsetek w krajowych firmach przewozowych.
O tym, jak inflacja wpłynęła na funkcjonowanie polskich przedsiębiorstw z branży TSL porozmawiamy podczas debaty eksperckiej.
dyrektor Operacyjna PITD
dyrektor Departamentu Transportu ZMPD
dyrektor zarządzający Omega Pilzno
generalny dyrektor sprzedaży Kuźnia Trans
Główny Ekspert ds. Analiz i Rozliczeń INELO
dyrektor Departamentu Transportu ZMPD
dyrektor zarządzający Omega Pilzno
generalny dyrektor sprzedaży Kuźnia Trans
Główny Ekspert ds. Analiz i Rozliczeń INELO
dyrektor Operacyjna PITD
✓ Najważniejsze wnioski z raportu
✓ Jak zatrzymać kierowców – praktyczne rozwiązania
✓ Sposoby na ograniczenie kosztów działalności
✓ Zmiany kierunków europejskich w transporcie – Pakiet Mobilności
✓ Wpływ inflacji na inwestycje w cyfryzację w transporcie
✓ Aktualna sytuacja branży