Miło nam poinformować, że zostaliśmy partnerem medialnym konferencji New Challenges’22, organizowanej przez dwumiesięcznik Transport Manager 1 marca br. w Novotel Centrum Katowice.
Będzie o czym mówić. Chociażby o pierwszych doświadczeniach przewoźników międzynarodowych z Pakietem Mobilności, po czterech tygodniach obowiązywania jego najbardziej rygorystycznych zapisów, ale nie tylko.
Uczestników konferencji powita transportowy gospodarz regionu, Kornelia Lewandowska, prezes Górnośląskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych.
=============================================================
Zarządzanie zespołami pracowników
Zaplanowano kilka prelekcji traktujących o tzw. miękkich aspektach zarządzania, również w firmach transportowych. Dominik Skowroński z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, opowie jak rozniecić w pracownikach kreatywność, myślenie i działanie, czyli Design Thinking and Acting w branży TSL.
Stały prelegent konferencji Transport Managera, Krzysztof Sarnecki, założyciel firmy Quest Change Managers, przybliży pandemiczne wyzwania transportowo\-logistyczne w 2022 r.
Mariusz Kołodziej właściciel firmy doradczej dla branży TSL – Upswing Optimize będzie starał się udowodnić, że dobrze zorganizowane i sprocesowane spotkania z pracownikami w firmie, to jedno z najprostszych i najskuteczniejszych narzędzi do zarządzania operacyjnego.
W gąszczu Pakietu Mobilności
Joanna Arendarska z Kancelarii Prawnej TSL Lawyers, przybliży jak zmienią się zasady przewozów „dostawczakami” pod jurysdykcją Pakietu Mobilności. Uczestnicy konferencji dowiedzą się, że „bus\-transportowy” biznes jest coraz trudniejszy. Jedna z prelekcji będzie mówiła o tym, że Pakiet Mobilności wymusił zmiany w zakresie wynagradzania kierowców. Diety i ryczałty za noclegi nie mogą być już wypłacane kierowcom w transporcie międzynarodowym, zatem niezbędne jest dostosowanie regulaminu pracy i wynagradzania (firmy powyżej 50 pracowników) lub treści umów o pracę w mniejszych firmach. Dzięki temu kierowcy otrzymywać będą należne im wynagrodzenie, a pracodawcy nie będą ponosić zbędnych obciążeń fiskalnych. Podczas prelekcji przedstawione zostaną przykładowe rozwiązania i zapisy w regulaminie pracy i wynagradzania lub treść umowy o pracę, którą firmy transportowe mogą zastosować w swojej praktyce. W związku z Pakietem Mobilności powraca temat samozatrudniania kierowców w transporcie międzynarodowym. Czy może to być sposób na redukcję kosztów pracy kierowców – będzie rozważał Maciej Niedziałkowski z Kancelarii Prawnej Niedziałkowski \& Partners S.K.A.
Fit for 55, Brexit i Nowy Polski Ład
Łukasz Chwalczuk z Kancelarii Prawnej Iuridica będzie analizował zagadnienie, czy kierowca jest zobowiązany wykonać załadunek lub rozładunek towaru i jaki ma to wpływ na odpowiedzialność nadawców? Natomiast w panelu dyskusyjnym omówione zostaną główne transportowe wyzwania w 2022 r., czyli nie tylko Pakiet Mobilności, ale również Fit for 55, Brexit, Nowy Polski Ład i inne. Niemieccy zleceniodawcy transportowi chcą przywłaszczyć sobie zwrot nienależnie naliczonego przewoźnikom Mautu. O tym, jak odpierać ich żądania opowie Martin Pfnür z Kancelarii Prawnej Pfnür Rechtsanwälte PartGmbB.
W wyniku opodatkowania spółek komandytowych oraz zmian podatkowych, które weszły w życie w 2022 r., konieczne jest zbudowanie najbardziej optymalnej struktury biznesu, dzięki której można nie tylko uniknąć podwyżki podatków, ale zapłacić mniej niż w poprzednich latach. Trzeba tylko dokonać odpowiednich zmian w strukturze biznesu.
Szczegóły przybliży prof. dr hab. Adam Mariański, doradca podatkowy i adwokat. Zarówno my, jak i redakcja Transport Managera zapraszamy do uczestnictwa w konferencji „New Challenges’22”. Spotkajmy się 1 marca w Katowicach.