Zapraszamy do udziału w debacie, podczas której odbędzie się oficjalna premiera raportu PITD „50 sposobów jak zatrzymać kierowcę w firmie i doprowadzić do jej rozwoju”.
Zapisz się już dziś na debatę! (link do rejestracji)
Dynamika zatrudnienia kierowców w branży transportowej zdecydowanie nie dotrzymuje kroku rosnącemu popytowi. Czym może być to spowodowane? Do głównych przyczyn tego zjawiska należą braki w edukacji zawodowej, brak obowiązkowej służby wojskowej, podczas której wielu młodych ludzi zdobywało uprawnienia do prowadzenia samochodów ciężarowych. Emigracja zarobkowa, choć obecnie mniejsza, to mająca znaczny wpływ w przeciągu ostatnich 15 lat. Demografia, czyli starzejący się zawód, wysokie koszty uzyskania uprawnień i wiele, wiele innych.
Jak zatem poprawić sytuację kierowców zawodowych na rynku pracy? Jak przewoźnicy powinni radzić sobie w realiach, gdy kierowców brakuje na rynku pracy? Może to okazać się łatwiejsze niż przypuszczamy.
Według raportu PITD „Wynagrodzenia kierowców zawodowych” ponad połowa firm transportowych w Polsce nie ma problemu ze znalezieniem nowych pracowników i nie boryka się z problemem rotacji kierowców. Należy przede wszystkim zatroszczyć się o motywację już zatrudnionych kierowców, ich poczucie bezpieczeństwa oraz docenić to, jak dużą rolę odgrywają w całym łańcuchu dostaw. W tym raporcie przedstawimy 50 zasad, którymi powinni się kierować pracodawcy, aby móc to osiągnąć.
Zapisz się już dziś na debatę! (link do rejestracji)
Zapraszamy do udziału w debacie ,,50 sposobów jak zatrzymać kierowcę w firmie i doprowadzić do jej rozwoju” i wysłuchania ekspertów:
- Marcina Woźnego, kierownika floty TVM Transport & Logistics,
- dr inż. Justyny Świebody, prezesa Polskiego Instytutu Transportu Drogowego,
- Łukasza Grajcara, prezesa Imex Logistics,
- Radosława Lemieszka, dyrektora zarządzającego Maszoński Logistic Sp. z o.o. Sp.k.
Spotkanie poprowadzi:
Anna Majowicz, Polski Instytut Transportu Drogowego.